Arkiv | 16:45

Testfredag: Lindt Creations Mint Supreme

25 Mar

Det är dags för ännu en testfredag och denna fredag prova jag:

Detta är Lindt Creations nyaste tillskott med smak av Mint Supreme. Den påminner om Lindt Intense Mint i smaken men den nya chokladen är fylld med en vit tryffel och en grön mintkräm. Detta gör den otroligt krämig och god. Denna föredrar jag framför vanlig choklad med mintsmak! Man orkar bara ett par bitar vilket är toppen i viktsynpunkt…

Jag vill passa på att gratulera min testpartner Linda till sin otroligt fina son som föddes i måndagskväll!

Pasta med räkor och avocado

25 Mar

För ett par år sedan blev jag bjuden på denna underbara pastarätten. Jag blev frälst då jag är en sann pasta-, räk- och avocadoälskare. Jag tog givetvis receptet från kocken som lagat maten och sen har lappen försvunnit bland alla lappar och recepturklipp. Men nu har jag äntligen hittat det igen och måste dela med mig av det!

4port bandpasta, t ex tagliatelle eller papardelle
1 kg räkor med skal
2 avocado
2 vitlöksklyftor, finhackade
1 msk smör
1 msk vetemjöl
2 dl fiskbuljong
2 dl creme fraiche
1-2 msk hummerfond
2 msk citron, pressad
2 krm chilipulver

Koka pasta enligt anvisning på paketet. Börja med att skala räkorna. Dela och kärna ur avocadon. Dela den sedan i ca1x1 cm kuber(eller lite större). Hacka vitlöken fint och fräs den i smöret i en kastrull. Det ska absolut inte ta färg, bara mjuka upp löken lite. Rör ner mjölet och slå på buljongen. Rör till en klimpfri sås. (Den ska nu vara ganska tjock för räkorna brukar göra den lösare när de kommer i.) Rör i créme fraishe, hummerfond och saften från citronen. Låt såsen sjuda några minuter. Smaka av med chilipulver, salt och peppar. Lägg i avocadon och räkorna och låt dem bli varma i såsen utan att koka dem allt för hårt. Häll över pastan och servera.

Nu går jag till sjöss

25 Mar

Idag ska jag ge mig ut på sjön för mitt första riktiga arbetspass. Jag kommer jobba fredag till söndag då jag går av båten. Det är nu jag ska visa vad jag går för och få träffa många av kollegorna jag kommer ha i vår och sommar. Jag tycker detta ska bli otroligt roligt men samtidigt är jag väldigt nervös. Jag vet ju inte hur det går till när man väl kommer ombord och ska jobba. Hittills har vi bara slussats runt på konferensavdelningar och lyssnat på viktig info. Nu ska vi sättas i arbete!

Dagarna blir långa och jag kommer troligtvis vara så slut efter arbetsdagarna så bloggen får komma lite i andra hand. Men jag ska se till att få in några inlägg iaf så fortsätt kika in!

Nu ska jag äta lite brunch i form av pannkakor med after eight och dricka en kopp te, bra start på dagen! Äter ni några våfflor idag förresten?