Kokboksutmaningen, månadens tema Utan ugn

2 Apr

Nu har vi varit utan ugn i över 3 månader och jag kan lova att jag är rysligt sugen på allt som kräver ugn. Men jag får snällt vänta ett tag till men vill ha lite nya idéer. Så denna månad blir temat ”utan ugn”. Baka något eller laga mat, men du får inte använda ugnen! En utmaning vill jag lova.

kokbok utan ugn

Nu till reglerna i utmaningen om ni vill delta denna månad:

  • En gång i månaden får du ett tema(exempelvis nötter, vårens primörer, pajer etc) som du sedan får välja ett recept utefter. Receptet ska vara något du aldrig gjort tidigare!
  • Receptet ska du hitta i en av dina kokböcker, gärna en ny kokbok varje gång.
  • Sedan skriver du ett inlägg där du visar kokboken, en kort presentation av denna, receptet du lagat efter samt en bild på resultatet. Detta kan du göra när som helst under månaden fram till den 29e varje månad.
  • Maila mig sedan en länk till inlägget och bifoga gärna en bild på kokboken/det du lagat eller bakar så kommer alla bidrag visas i slutet av månaden med länkar. Mailadressen är fika_med@hotmail.com

3 svar to “Kokboksutmaningen, månadens tema Utan ugn”

  1. Suzanne 2 april , 2013 den 21:46 #

    Åh va roligt att du tyckte om dem! De skulle passa bra i denna utmaning också=) Men jag har ju gjort dem förut. Sitter dock och klurar på om jag inte vet vad som skulle kunna bli lämpligt för detta tema…. =)

  2. Bland bakverk och kastruller 3 april , 2013 den 05:54 #

    Oj, har du varit utan ugn i 3 månader. Jag har aldrig varit med i dina kokboksutmaningar, men denna gång kanske det trillar in något!!

  3. Ansibecki 9 april , 2013 den 20:55 #

    Ska verkligen försöka komma ihåg att vara med den här gången. Jag bodde i ett studentrum med enbart kokplatta i två års tid så jag borde ha några recept på lager. Fast menar du helt utan spis eller är det bara ugnen som går bort?

Lämna en kommentar