Grön sommarsallad

28 Jul

I torsdags gjorde vi en otroligt god sommarsallad! Sommaren bjuder ju på en massa goda råvaror så det är bara att välja och vraka. Denna gången blev det en väldigt grön sallad, underbart med färg!

20130727-195554.jpg

Pasta
Smörstekt sparris i bitar
Avocado, tärningar
Sockerärtor, delade
Cocktailtomat, delade
Hackad Rödlök
Mozzarella i tärningar
Olivolja
Flingsalt
Svartpeppar

Alla råvaror står för så goda smaker så det räcker med en olja, salt och peppar!

2 svar to “Grön sommarsallad”

  1. elinn 28 juli , 2013 den 13:29 #

    Visst är den! jag är helt kär i den 😀
    tyvärr så är det inte min, utan det är en bild från weheartit hemsidan men jag skulle gissa på att det är en ”guess” klocka, goggla!
    Kram!

  2. Amy's piece of cake 28 juli , 2013 den 15:42 #

    Det är gott med gröna sallader. Tycker inte vi gör något annat än mest äter lite lättare mat nu när det är så varmt (och skönt) ute 🙂 Snart börjar du jobba igen har jag för mig, hur känns det? För mig var det lite tvetydigt. Skönt att träffa ”vuxna” och arbeta men tråkigt att lämna bort på dagis. Men det ordnar sig alltid till det bästa 🙂 Kram!

Lämna en kommentar