Arkiv | 18:28

Vitamin Well Sparkling

5 Mar

Jag är ett riktigt fan av Vitamin Wells vitaminberikade drycker även om de sägs innehålla massor med tillsatt socket. Vitaminer är ju inte gott sägs de! Snart släpper de 3 nyheter till butikerna. Tre stycken kolsyrade, vitaminberikade vatten mes smak blodapelsin, hallon eller naturella.

Undrar om de kan vara goda! Det återstår att se när de kommer ut i butik nu i mars.

Getost- och Rödbetspaj

5 Mar

Just nu kan jag inte få nog av olika rätter med rödbeta, när jag sen hittade receptet på denna paj blev jag otroligt glad. Getost passar ju jättebra med till rödbetor.

Jag har ännu inte provar receptet så kan inte säga hur resultatet blir. Men ska prova det någon dag och då återkommer jag!

150 g smör
3 dl vetemjöl
2 msk vatten
Fyllning:
1 gul lök
400 g kokta rödbetor
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
3 ägg
2 dl Crème fraiche gourmet getost,honung,rosmarin
½ dl pumpakärnor

Hacka ihop smör och mjöl. Tillsätt vatten, arbeta ihop till en deg. Tryck ut den i en pajform med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Låt vila i kyl ca 30 min. Sätt ugnen på 225°. Förgrädda pajskalet 10 min. Skala och hacka löken. Skala och klyfta rödbetorna. Fräs löken i smör och blanda med rödbetor, salt och peppar. Rör ihop ägg, crème fraiche och rödbetsröran, häll det i pajskalet. Strö över pumpakärnor och grädda i mitten av ugnen ca 25 min. Låt pajen svalna.

Burkar överallt

5 Mar