Arkiv | 18:54

Sthlms-muffins!

4 Mar

Ikväll har Gubben äntligen kommit hem efter sina 3 veckor borta så nu har man sällskap hemma igen. Han hade med sig muffins som plåster på såren från mitt favoritställe i sthlm, Muffinsfabrikan! En varsin 250 grammare, så gott! Min är som alltid en mintchoklad medan gubben ska prova en ny med dumlekola.

Frostings till Cupcakes

4 Mar

För någon vecka sedan fick jag en förfrågan om bra frostings till cupcakes. Personen i fråga hittade recept på det men tänkte dela med mig till er andra! Dessa recept är väldigt lätta och man kan lätt byta ut ingredienser så det passar den cupcake du gjort!

Två roliga arbetsdagar

4 Mar

Jag är tillbaka efter två väldigt roliga dagar i Kalmar. Vi har fått göra allt från att sitta och lyssna på väldigt intressanta teorigenomgångar, övat på HLR, hoppat i vatten med överlevnadsdräkter, provat nödsignarler och mycket annat.

Men det är skönt att vara hemma igen efter 2 intensiva dagar och få sova ut lite. Det är ju fredag och dags för fredagsmys!

Testfredag med Linda uteblir idag men kanske kan ordna något annat!