Arkiv | 16:26

Jul, jul och åter jul…

24 Okt

Har krypit upp i soffan med lite tjuvstart på julen. De juliga M&M kulorna hittade jag på båten i helgen och är bara röda och gröna med snöflingor och granar på. Jag har hämtat hem pandurokataloger till julpysslet. Måste ju börja vara lite händig så pyssel är ju en bra början!

Sen har jag världens finaste sambo som sprang ner på affären(en av fördelarna med att bo i stan) och köpte en jultidning med massa goda recept när han märkte att jag vaknade på fel sida imorse. Ica Kurirens härliga jul! Så nu ska jag sitta och frossa i massa julgodis- och sillrecept här ikväll!

Hemma i stan

24 Okt

Nu har jag fått igång ett provisoriskt internet här hemma i nya lägenheten. Kom hem igår efter en helg på båten och då hade gubben förflyttat oss till den nya lägenheten.

Lägenheten är jättefin och har många roliga skrymslen och vrår. Att planera denna lägenheten kommer bli knepigt men kommer bli kanon till slut! Bl a så har jag planer på att köpa ett skåp att ha som ”fikaskåp”. Där kommer teservisen, tårtfat, glasburkar med bakingredienser och annat finnas. Och självklar karamellburkar/skålar som på bilden nedan från Pernilla Wahlgrens blogg där hon varit i butiken Koffert