Jul, jul och åter jul…

24 Okt

Har krypit upp i soffan med lite tjuvstart på julen. De juliga M&M kulorna hittade jag på båten i helgen och är bara röda och gröna med snöflingor och granar på. Jag har hämtat hem pandurokataloger till julpysslet. Måste ju börja vara lite händig så pyssel är ju en bra början!

Sen har jag världens finaste sambo som sprang ner på affären(en av fördelarna med att bo i stan) och köpte en jultidning med massa goda recept när han märkte att jag vaknade på fel sida imorse. Ica Kurirens härliga jul! Så nu ska jag sitta och frossa i massa julgodis- och sillrecept här ikväll!

16 svar to “Jul, jul och åter jul…”

  1. Amy's piece of cake 24 oktober , 2011 den 17:25 #

    Det var tidigt att börja med julen! 😉 Men det är en härlig bakhögtid 🙂

  2. Nadja 24 oktober , 2011 den 19:33 #

    Jo för tillfället känns allt bra. =) Men för tidigt och säga hur det kommer gå. Jag vill ha sådana mm. Hoppas dem kommer snart i butikerna. =)

    Hur mår du? =)

    Kram

  3. Smallmoments - a photodiary by ninni karlsson 24 oktober , 2011 den 19:35 #

    svar: tack så mycket!

  4. Linda-Mamma till Alfred 24 oktober , 2011 den 19:46 #

    Hihi du julfrossar redan du, hade jag börjat nu så hinner jag tröttna,hehe..Åh Panduro ja, skall göra egna julkort iår tänkte jag, med kort på Alfred..

  5. Jouline♡ 24 oktober , 2011 den 19:51 #

    Ja jag gillar mönstret i den koftan med 🙂 Åh gott med m&m, fast just nu är jag så mätt då jag precis smällt i mig en pizza så skulle inte orka äta ens en liten sådan m&m^^ Panduro katalogen har mycket fint och man hittar alltid något att göra. Gulligt av din sambo att springa ner till stan och köpa en tidning till dig 🙂
    kram!

  6. Erika 24 oktober , 2011 den 20:50 #

    Tänk att det snart är jul igen. Det känns nästan overkligt 🙂

  7. Diana 24 oktober , 2011 den 21:00 #

    Julsaker i affären redan kan jag gå med på, men godis? Det blir ju gammalt! Väl?
    Har de mini M&M på er båt? Jag har letat som en galning efter såna!

  8. Sv: Usch, fy fasen för såna människor. Jag hade blivit ursinnig. Nu kunde jag inte bli det eftersom jag låg på backen och hade svinont + att jag hade svårt att komma upp. Gravid, fötterna och benen extremt svullna, nyvaken och skakig i benen överlag… ja det var inte det bästa tillfället på dagen att ramla på… men men. Jag är nästan förvånad över den otroliga egoistiska människa som utvecklats, för jag undrar minsann vad din granne hade sagt om det var hans mat som åkte ut på backen o hans vinflaska som krossades – och du bara stått och garvat åt honom. Tro mig – det hade INTE varit okej…

  9. Helena 24 oktober , 2011 den 21:49 #

    Mums! jag älskar M&M. När vi var i New York hade de en M&M-butik på två plan.En massa souvenirer och såklart M&M i lösvikt 🙂 så det godismärket måste verkligen vara populärt då de kan göra en stor butik av det 🙂

  10. Barnens Hjältar 24 oktober , 2011 den 22:19 #

    Tack, det är roligt med glada burkar och sånt 🙂

  11. Anna 24 oktober , 2011 den 22:23 #

    sv: tack gulle ! : )

    ja visst är den fin ! det var ett rea-kap jag gjorde i somras faktiskt : )

  12. beccis 24 oktober , 2011 den 22:29 #

    hur har din dag varit? 🙂

  13. Carro 25 oktober , 2011 den 09:57 #

    mm så gott med M&M, visste inte att de hade speciella juliga också =)

    hehe tack 😀 ja, jag gillar verkligen den kollektionen! Lite dyrt bara. Hm. Tightsen kostade nästan 800spänn. Fast helt klart värt det 😉 Jag kommer ju kunna använda dem ute till våren/sommaren sen med ju 🙂

  14. Mamma till William och Wilma 25 oktober , 2011 den 12:52 #

    Ja nu börjar det närma sig julen ska bli mysigt att pyssla här i hemmet..Ha en fin tisdag.kram

  15. Sandra T ♫♪ 25 oktober , 2011 den 16:55 #

    åh längtar till julen!

  16. Jasmine 27 oktober , 2011 den 09:37 #

    Åh, roligt att du tänker pyssla inför julen! Det skulle jag vara himla kul att se vad du skapar, att du delar med dig av inspiration – det är du ju så bra på!
    Kram

Kommentera

