Arkiv | 15:00

Testfredag v 42: Tarragona Mandelkrokant

21 Okt

Denna vecka skulle vi egentligen provat Dumle Gingerbread men den verkar än så länge bara ha kommit till storstan. Hit kommer julens nyhet under nästa vecka så ni får vänta på ett test av denna.

Kika in hos de andra testarna! Linda, Angie, Camilla och Anna

Istället har vi testat Tarragona Mandelkrokant från Cloetta. Detta är den nyaste smaken till den klassiska chokladen. Tyvärr måste jag säga att det är lite av en besvikelse. Mjölkchokladen som utlovas vara krämig är egentligen ganska torr och smaklös. Däremot släpps då mandelkrokanten fram och smakar knäckigt och knaprigt.

– för mjölkchokladen

+ för krokanten

 

 

Slipsens ord: Låt dem aldrig få se dig….

21 Okt

”Låt dem aldrig få se dig svag”

Thåström

Textraden ovan är tagen från en låt av allas våran Thåström. Han sjunger om hur du aldrig ska visa din svaga sida, utan hela tiden visade dig stark. Är det verkligen vad livet går ut på? Att hålla upp en fasad som ska vara fin, stark och helt ogenomtränglig. Kanske är verkligheten där ute helt annorlunda? Personligen har jag fått en helt annan bild av hur det verkligen ser ut. Eller jag har faktiskt helt fel, och Thåström har helt rätt i sin text. Allting går ut på att hålla upp en fasad över att allt är bra fram till att någon kan bevisa motsatsen. När allt faller ner framför en kan välja att ta den ena eller andra sidan för att skydda sig. Antingen kan man stå där och se på hur allting försvinner. Den bild som alla har haft av en, ingenting är sant, allt är bara ett spel.

Jag trodde jag visste vem du var men jag hade så otroligt fel, du spelade bara ditt tydliga spel mot mig. Nu kan jag välja att ta en roll som den svaga eller stå upp för det jag verkligen tror på. Antingen sätta mig i en offerroll eller slå ifrån mig och gå vidare till nästa situation. Att skapa en helt ny bild av att allting faktiskt är bra, precis som det alltid varit, eller aldrig. Du har alltid haft ett övertag på mig tills den dagen då jag visade hur svag jag egentligen är. Plötsligt släppte du in mig innanför ditt skal – jag njöt av varje sekund där hos dig. Men du vände mig din rygg och lämnade allt. Tänk att tiden kan förändras så snabbt. Du gick vidare och jag står kvar.

Ställer mig en fråga. Ska jag välja att spela ett spel eller ska jag säga som det är? En fråga jag alltid kommer bära på. Att bygga vidare på min fasad eller låta den falla ner.