Kokboksutmaningen, Junis tema ”En midsommarnattsdröm”

1 Jun

Denna månad blir temat lite speciellt, det är ju midsommar i slutet av juni och vad passar bättre än att sno titeln ”En midsommarnattsdröm” från Shakespeare? Så vad har jag tänkt att temat ska innehålla då? Jo precis vad du vill som du förknippar med sommarkänsla, drömlika godsaker, nattvickningsmat, läckra recept till midsommarmiddagen eller något helt annat! Ingredienserna här är alltså helt valfria! Jag hoppas att få se minst en sagolik tårta eller bakelse med sommarsmaker.

Jag förbehåller mig också för att sista datumet kan komma att förlängas om bebis väljer att komma runt 1 juli 😉

Reglerna är enkla;

  • En gång i månaden får du ett tema(exempelvis nötter, vårens primörer, pajer etc) som du sedan får välja ett recept utefter. Receptet ska vara något du aldrig gjort tidigare!
  • Receptet ska du hitta i en av dina kokböcker, gärna en ny kokbok varje gång.
  • Sedan skriver du ett inlägg där du visar kokboken, en kort presentation av denna, receptet du lagat efter samt en bild på resultatet. Detta kan du göra när som helst under månaden fram till den 29e varje månad.
  • Maila mig sedan en länk till inlägget och bifoga gärna en bild på kokboken/det du lagat eller bakar så kommer alla bidrag visas i slutet av månaden med länkar. Mailadressen är fika_med@hotmail.com

14 svar to “Kokboksutmaningen, Junis tema ”En midsommarnattsdröm””

  1. Patricia♡ 1 juni , 2012 den 13:13 #

    Haha aa det var riktigt obehagligt att vakna så, men jaja tur att det inte var allvarligare;)… Hihi jo man kan ju undra vad du drömde då:D sött!

    Så du är en riktig pasta ätare du, lite kul att det är din sambo som ”går på diet” det brukar ju alltid vara vi tjejer som ska larva oss med sådant. Själv tror jag att man ska äta efter tallriksmodellen. Så njut du av din pasta:)

    Kram

  2. Vivi 1 juni , 2012 den 13:46 #

    Ohhh vad roligt ! Jag har ett recept på midsommar bål som är sååå gott, men tårta är ju himla lockande det med … får man göra två *hi hi* ? Vi får se vad det blir , men det blir nog gott iaf för vem kan misslyckas med en smak av sommar 🙂 verkligen jätteroligt tema !!

    Oh vad bra att du lade ut receptet nedan, är riktigt sugen på att baka och har faktiskt inte invigd min Whoopies bok änu 🙂
    Kramar !!

  3. ami 1 juni , 2012 den 14:36 #

    Ja, det har du visseligen rätt i. dock finns det annat som jag har mer problem med 😀
    men det löser sig alltid!

  4. Angelica - En Bebislängtan ♥ 1 juni , 2012 den 14:38 #

    Svar; Okej men det är bra att man kan göra det 🙂

    Jo vi hoppas vi blir gravida snart. Vi har sagt att om vi inte blir det innan Maj 2013 så måste vi se om man kan få lite hjälp på traven. 🙂 För då har det gått 2,5 år nästan utan skydd.. 🙂

  5. Leila 1 juni , 2012 den 16:55 #

    Hehe nej så länge skall du ju absolut inte behöva vänta 🙂 Tycker det är så spännande vännen att det börjar dra ihop sig nu!!

    Vilket spännande tema du valt till kokboksutmaningen denna gång, har ju inte blivit så att jag deltagit hittills, men nu känns det som om jag kanske skulle kunna luska ut något 🙂

    Händer något spännande i helgen annars? Många kramar

  6. Ann-Sofi MATSAFARI 1 juni , 2012 den 22:43 #

    Den här gången ska jag försöka hänga med:) ett ypperligt tillfälle att öppna någon av mina kokböcker, jag lagar alltid mat med recept från skallen och på så sätt lär man sig ju aldrig något nytt:)

  7. trollet 2 juni , 2012 den 09:58 #

    haha, stackars mannen;) Men tex carbonara med strimlad vitkål är fantastiskt gott!! Kul tema=))

  8. Emma Larsson 2 juni , 2012 den 10:54 #

    Åh, då har jag ett recept på lut, vad bra!!! Ha en trevlig helg /Emma

  9. milla 2 juni , 2012 den 10:57 #

    Vi får väl se om jag kan klura ut något till detta roliga Tema

  10. Alexandra - kärlek på tallrik 2 juni , 2012 den 20:52 #

    Ännu ett härligt tema – ska börja bläddra i mina kokböcker redan nu 😀 Om lilla bebisen tittar ut är det klart du får förlänga, haha 😉

  11. Amy's piece of cake 3 juni , 2012 den 18:49 #

    Spännande, ska jag hänga på 🙂 Ja, man vet ju aldrig när bebisen får för sig att kika ut 😉
    Kram!

  12. Jasmine 11 juni , 2012 den 23:32 #

    Spännande utmaning. 🙂

    Herregud, du är ju höggravid nu. Hur mår du? ❤

    (Sent) Svar: Tack för att du stöttar mitt beslut angående skolans bal.

    Kram

  13. trollet 21 juni , 2012 den 22:02 #

    haha, denna gång hann jag;)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Midsommarnattsdröm-god glass « Ängeln i köket - 29 juni , 2012

    […] kommer mitt bidrag till kokboksutmaningen, nämligen Chokladparfait med svarta vinbär. Receptet kommer från Elisabeth Johanssons bok […]

Lämna en kommentar