Kokboksutmaningen, månadens tema Hälsomat

6 Jan

Januari, årets första månad och det är då vi känner oss lite extra hälsosamma. Det är då vi tänker att nej nu får det vara nog med snask och beach 2013 here we come! Därför får denna månads tema bli just Hälsomat. Välj något LCHF, GI, fettsnålt, proteinrikt, cvitaminboost eller vad du nu känner är hälsosamt! Alla är vi ju olika och alla har vi ju våra knep, vad är ditt?

kokbok hälsomat

Nu till reglerna i utmaningen om ni vill delta denna månad:

  • En gång i månaden får du ett tema(exempelvis nötter, vårens primörer, pajer etc) som du sedan får välja ett recept utefter. Receptet ska vara något du aldrig gjort tidigare!
  • Receptet ska du hitta i en av dina kokböcker, gärna en ny kokbok varje gång.
  • Sedan skriver du ett inlägg där du visar kokboken, en kort presentation av denna, receptet du lagat efter samt en bild på resultatet. Detta kan du göra när som helst under månaden fram till den 29e varje månad.
  • Maila mig sedan en länk till inlägget och bifoga gärna en bild på kokboken/det du lagat eller bakar så kommer alla bidrag visas i slutet av månaden med länkar. Mailadressen är fika_med@hotmail.com

 

8 svar to “Kokboksutmaningen, månadens tema Hälsomat”

  1. carrå - mamma till Isabella och Evelina 6 januari , 2013 den 12:37 #

    Ja de är gamla pch hederliga!. Ja jättetråkigt, är det i gargaet också så skulle aldrig våga köpa bil medan vj bor här. ska bli såååå skönt att flytta :). Vad skönt för er1

  2. Anna 6 januari , 2013 den 13:52 #

    Roligt tema! Vet precis vad jag ska bidra med tror jag!
    God fortsättning på dig!

  3. Amy's piece of cake 6 januari , 2013 den 14:35 #

    Mycket bra tema så här efter alla onyttigheter man fått i sig 😉 Jag ska verkligen skärpa till mig den här månaden… lovar! 🙂 Kram!

  4. Leila 6 januari , 2013 den 19:09 #

    Hehe ja tänk att det redan gått så lång tid! 🙂 Så mycket man fått lära sig om varandra och så mycket man fått gå igenom tillsammans! Man växer med varandra för varje dag som går 🙂
    Hur har eran helg varit? Hoppas att den varit riktigt bra!
    Dags o ses snart tycker jag! Kramar

  5. milla 6 januari , 2013 den 19:20 #

    Detta tema passar mig ypperligt frågan är vad jag ska välja:)

  6. Lottiz - Fotograferande fyrabarnsmamma 7 januari , 2013 den 21:57 #

    Vilken rolig utmaning. Bra o få lite tips sen 🙂

  7. trollet 21 januari , 2013 den 19:02 #

    Rolig utmaning, ett tag sen jag var här, men nu har jag jobbat ihjäl mej i december och vilat upp mej i januari så… NU E JAG TILLBAKA =)) Kram!!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pestobönor « - 27 januari , 2013

    […] + bönrecept passar perfekt till Eleonores kokboksutmaning denna månad där temat är Hälsomat så detta är mitt bidrag […]

Lämna en kommentar