Eleonores rosa fika-insamling

2 Okt

Det är som sagt Oktober och Rosa bandet-månad. När jag igår kom på månadens tema till kokboksutmaingen ville jag gärna göra något med. Visst visar man sitt stöd genom att baka något gott och rosa till denna utmaning. Men jag ville gärna göra något mer, något för att hjälpa alla kvinnor runt om oss som drabbas av denna hemska sjukdom.

Därför har jag startat en Rosa Bandet-insamling, Eleonores rosa fika-insamling. Skänk gärna en gåva på 50 kr till insamlingen genom att klicka på länken nedan eller skicka iväg ett sms. Jag skulle bli så otroligt glad och tacksam för om ni vill hjälpa min insamling en bit på vägen genom att sprida den vidare på era bloggar.

Självklart behöver ni inte baka något för att skänka en gåva, men vore kul att kunna länka era bidrag och bloggar som tack för er hjälp!

14 svar to “Eleonores rosa fika-insamling”

  1. Diana 2 oktober , 2012 den 13:58 #

    Kul utmaning! Jag ska kolla om jag har nåt recept hemma som passar ändamålet!

  2. anette 2 oktober , 2012 den 15:03 #

    Hmm baka något rosa.. Jag ska tänka på det nästa gång jag ska baka något. Kul utmaning. Jooo Kettlebell är ganska tungt. Men det som är kul är att övningarna är så intensiva. Man kör kanske 45 sek vilar 15 sen på nästa övning som kräver en annan muskel. Sen kör man runt så ett par ggr. Så det är intensiva pass men så skönt efteråt.

  3. Min mat,bak och hälsoblogg 2 oktober , 2012 den 15:28 #

    Jag har oxå startat en insamling.. Tycker det är en viktig sak!!

  4. jennifer 2 oktober , 2012 den 17:12 #

    visst är det!

  5. ronja 2 oktober , 2012 den 18:13 #

    sv: Gör det då 😀

  6. Sandra- Nybliven Mamma Till Vilgot 2 oktober , 2012 den 20:39 #

    Ja har också haft sån på min blogg varje år, men ja får aldrig ihop en endaste krona.. Så tråkigt!
    Jag köper alltid rosabandet saker och skänker pengar till de och prostatacancer..

    Sv
    Haha jaa jävla skit att få de igen! Men nu är de nog borta… 😉

    Hur är de med din lilla sockerkringla? Vilgot ska få sina sprutor imorn 😦

  7. Katarina 2 oktober , 2012 den 21:04 #

    Bra initiativ som jag har delat på Facebook.

  8. Victorias fotovärld 3 oktober , 2012 den 10:23 #

    Bra initiativ! Hoppas du får ihop mycket pengar till insamlingen.

  9. Pernilla 3 oktober , 2012 den 11:48 #

    Ja det blev en tuff start med långa dagar direkt, men blir så när man ej har ett fast schema som man kan bestämma över. Men blev inte så mycket jobbande för nu är Malte sjuk igen…Men bara att gilla läget.

    Hoppas allt är bra med er och när är det ni ska flytta?? Kram kram.

  10. Lisa - Kreativ bakning ♥ 3 oktober , 2012 den 13:07 #

    sv: Tack så jättemycket söta du :))
    Vad bra att du startat en insamling! jag kände att det inte riktigt var någon idé att göra det, då jag inte fått in något alls tidigare år :/ hoppas att det går bättre för dig 🙂 ♥

  11. trollet 4 oktober , 2012 den 01:20 #

    Mycket god ide!!

  12. milla 8 oktober , 2012 den 21:13 #

    Bra ide har delat på fb. I veckan kommer mitt bidrag

  13. Vivi 15 oktober , 2012 den 14:02 #

    Hejhej!
    Vilken bra Idé och bra tema, jag ska nog minsann klara av att fixa ngt rosa 😉
    Har ju fortfarande inte testat att baka Whoopies 😉
    Så det ska jag nog fixa och försöka hjälpa dig samla lite pengar samtidigt 😉
    Kram !!!!

  14. milla 20 oktober , 2012 den 10:19 #

    Synd att det inte syns på räkneverket vad som kommit in. Såg att det kommit lite pengar i alla fall när jag klickade vidare. Ska länka igen från min blogg om detta så att det kanske kan komma in mer pengar 🙂 ha det gått

Lämna en kommentar