Sötaste kakburkarna

9 Sep

 

I fredags köpte jag dessa burkar på, tro det eller ej, ICA Maxi. Kan inte annat än älska den stora som är tre burkar i ett, perfekt till kafferep där man vill bjuda på fler sorter. Stor är den dessutom så många kakor får plats. Finns även andra burkar i serien till t ex te, kaffe eller bröd. Den andra burken är betydligt mindre men ack så söt med 50-talsmotivet och orden ”For all sweet things” på andra sidan!

28 svar to “Sötaste kakburkarna”

  1. MIRA 9 september , 2012 den 13:40 #

    Vad söta!

  2. Johanna 9 september , 2012 den 13:42 #

    Kanske, jag känner mig dock inte som någon ungdom, den tiden är förbi! 🙂

  3. Bina 9 september , 2012 den 13:47 #

    skitfina.
    va fick du ge för dom ?

  4. Therese 9 september , 2012 den 14:27 #

    Ja de var riktigt fina, får hoppas vi kan flytta snart så vi kan ha mer såna roliga saker i skåpen. Ha en fin dag!

  5. tess 9 september , 2012 den 14:47 #

    SÅg oxå dessa och blev ju sugen att köpa men avstod… va de bra priser på dom?

  6. Gun 9 september , 2012 den 14:56 #

    Kul med fina burkar. Jag brukar köpa och ge bort i present i bland, med hembakt i.

  7. Pernilla 9 september , 2012 den 15:16 #

    Mm hummerfond blir det nog ännu bättre, ska prova med det nästa gång 🙂

    Vilka fina och söta burkar, hade jag med kunnat tänka mig!!

    Ha en fortsatt bra dag, kram.

  8. Clara Ringqvist 9 september , 2012 den 16:45 #

    Så fina de var!
    Ja, håller med dig!

  9. Jennie & FrökenFlis 9 september , 2012 den 19:45 #

    älskar kakburkar, skulle kunna fylla ett helt kök med dem 🙂

    haha ja, tycker också skärpan på bryggan blev fantastiskt bra 🙂

    kramar

  10. Anna 9 september , 2012 den 20:10 #

    Ica Maxi har faktiskt mycket fint i inredningsväg! Söta!

  11. Marja - Baka Sockerfritt 9 september , 2012 den 20:23 #

    Jag såg också de här burkarna på maxi! Så söta 🙂

  12. Pernilla 9 september , 2012 den 20:26 #

    gud vad fina! jag är ju faktiskt lite på jakt efter en ny kakburk (säg inte det till sambon bara, då får jag nog skäll ;)) och den där 50-talsinspirerade med prickarna på skulle ju passa utmärkt i mitt kök! nu får jag nog gå till maxi och kolla nån dag!

  13. Jeanette 9 september , 2012 den 20:46 #

    Den tredelade kakburken var jättesöt! Ska jag kolla om de har på vårt maxi. 🙂

    Vi har problemet att tvåorna sitter löst kring benen och att det läcker där.. år prova lite till och hon växer nog snart i de. 🙂

  14. HemkäraHanna 9 september , 2012 den 21:27 #

    Det har hänt mig också att jag sprungit på fina burkar just på ICA Maxi. Och täta var de också, vilket inte är helt vanligt men oerhört bra när man ska förvara kakor i dem.

  15. Helena 9 september , 2012 den 22:42 #

    Såå fina burkar du har hittat! Det är gulligt att ta fram kakor i olika burkar. Det påminner mig om fika hos min mormor. Var det dyra?

    Tack, gulliga du! Den klänningen är en kär favorit och har använts flitigt i sommar.
    När det gäller matkassen så är de flesta varor med. Det som behövdes extra var några kryddor, vitlök och tomatpuré. Kramar:9

  16. Diana 9 september , 2012 den 23:25 #

    De har jag också spanat in! Tyvärr har vi ingen yta i köket att ställa dem på…

  17. Hanna - Mode, smycken och min vardag 10 september , 2012 den 06:49 #

    Vilka fina burkar!

  18. jonna mamma till Wilja 10 september , 2012 den 09:13 #

    As kul 🙂 du ska berätta ord med andra ord 😉 ahaha !

  19. Annika 10 september , 2012 den 09:37 #

    Gud va fina dom är!

  20. Mamma till William och Wilma 10 september , 2012 den 12:14 #

    God middag snäckan.såg burken i lördag och blev smått kär i den.ha en fin start på veckan-kram

  21. Katarina 10 september , 2012 den 13:14 #

    Visst är det kul då man hittar saker på oväntade ställen. Vi köpte vår favorit lampa på just ICA 😉

  22. Vivi 10 september , 2012 den 13:26 #

    Hihiihhihi… jag köpte också de kakburkarna !! Fast jag köpte bara den långsmala runda och den rektangulära … plus handuken 😀
    Tänkte också lägga ut bild på dem i veckan 🙂
    Kram!

  23. kajsa 10 september , 2012 den 18:46 #

    söta burkar piggar alltid upp 😀

  24. Lisa 10 september , 2012 den 19:45 #

    Raka vägen till ICA MAXI med andra ord! 😉

    Jo, det är verkligen otroligt härligt att äntligen ha förverkligat denna dröm och samtidigt gjort min morfars hantverk än mer odödligt. Så jag hoppas innerligt att han är stolt <3. Påtal om påsarna så är de till salu om du är sugen på att äga en själv!

    Marknaden kom faktiskt till Götet, men jag var precis på väg uppåt landet då så jag hann inte mer än att stoppa i mig ett litet italienskt bakverk .

    Min pappa jobbar med att framställa dörrar och fönster, men på fritiden har han snickrat ihop en hel del hus inklusive inredning. Så även fast han inte är möbelsnickare till yrket eller ens på papperet, så är han en fenomenal hemma möbelsnickare! 🙂 Men jag tror även att din pappa är en fena på att snickra, speciellt eftersom han jobbar med just möbelsnickeri!

    Haha, jag känner mig som en liten flicka när jag läser att du läste den redan vid fjortonårsåldern medan man själv är tjugofyra!

    Ännu en likhet mellan oss- Min sambo jobbar också inom försvarsmakten! Det var lite därför jag också kände att jag ville veta vad som egentligen händer och sker där borta. Så även fast det är hemsk läsning, så är det oerhört bra skrivet och ger en bra inblick i livet som soldat i ett land i brinnande krig. Så jag rekommenderar dig att läsa den, även fast jag förstår att det kan verka skrämmande. Fast ibland är det ju så att det är ovissheten som är mer skrämmande än verkligheten…
    KRAM

  25. Maria - Wikers Liv 10 september , 2012 den 21:00 #

    Så mysiga burkar!
    Tack för hälsningen hos mig, i helgen!
    /Maria

  26. Mårtenssons kök 10 september , 2012 den 21:05 #

    Oh yes, ICA är stället! We like!

  27. Fia 11 september , 2012 den 18:25 #

    sv: de va första gången, va lite impad över mig själv att jag lyckades 🙂

    Ica kvantum hos mig har också en massa såna roliga prylar. De har säkert Ica maxi också men är inte där lika ofta 😛

  28. jessica 13 september , 2012 den 22:48 #

    oh, jag älskar dom gamla ”3 stegs burkarna” =))

Lämna en kommentar