Lördagstips, v 23

8 Jun

Sommaren är verkligen här nu och vad passar då bättre än utekalas och glass i stora lass! Jag har samlat ihop några inspirerande och roliga inlägg som passar sommaren perfekt.

  • Tillåter vädret borde man duka upp till fikat utomhus, inte bara till fest utan även till en enkel fika! Frida & Fabulous har den perfekta trädgården för att duka upp fint.
  • Jenny har gjort roligt sommarpyssel som passar hela familjen. Små isbåtar som blir otroligt roliga och svalkande i värmen!
  • En glasstårta kan göras i alla former! Denna klassiska båttårta är perfekt för de små och barnsliga vuxna, enkel och god!
  • Volang tipsar om en kanonbra glassbok av Linda Lomelino! Linda bjuder på fantastiska bilder och massa smarriga glassrecept i boken Lomelinos Glass.
  • Jag fortsätter frossa i rabarberrecept, Matmedmer har lagt upp en smarrig rabarberglass med äkta vanilj. En riktigt smarrig kombination!
  • Att samla hela familjen ute och duka upp till picknick är otroligt mysigt! Fatima firade nationaldagen i parken med ett gott bord uppdukat.

Lomelinos glass (inbunden)Lomelinos glass (inbunden)

5 svar to “Lördagstips, v 23”

  1. Malgorzata Haggu 8 juni , 2013 den 13:40 #

    Vad roligt att du tyckte om mitt rabarberglassrecept. Jag började gilla dig på facebook också. Vill du följa/ gilla mig klicka här https://www.facebook.com/matmedmera
    Ha en trevlig helg. Hoppas du får syn på brudparet!

  2. Jenny - mammaliv i Nashville 8 juni , 2013 den 19:48 #

    Vad söt du är! :*
    Testa att pyssla båtar med Elsa! 🙂
    Puss vännen!

  3. Carro 8 juni , 2013 den 20:38 #

    åå rabarberglass låter ju super!

    hehe ja jag antar att det är okej att äta frukost efter kl 12 ibland iaf 😉

  4. Madelein - Mother of six 8 juni , 2013 den 22:33 #

    Trevliga tips!
    Ja Milla gillar det mesta!!

  5. elinn 8 juni , 2013 den 23:04 #

    ja men eller hur var dom fina! 😀
    ja visst är det det haha
    Hur har din dag vart? 🙂
    Kram!

Lämna en kommentar