Kokboksutmaningen, månadens tema Kallt och Läskande

2 Jul

Nu är det dags för ett nytt tema till Kokboksutmaningen! Denna gång blir temat Kallt och läskande, perfekt sommartema för heta dagar! Som temat säger ska ni bjuda på något kallt och det kan vara allt från en god drink till bål till glass till en kyld soppa(ex gazpacho) till något helt annat. Tolkningen är som alltid fri!

Nu till reglerna i utmaningen om ni vill delta denna månad:

  • En gång i månaden får du ett tema(exempelvis nötter, vårens primörer, pajer etc) som du sedan får välja ett recept utefter. Receptet ska vara något du aldrig gjort tidigare!
  • Receptet ska du hitta i en av dina kokböcker, gärna en ny kokbok varje gång.
  • Sedan skriver du ett inlägg där du visar kokboken, en kort presentation av denna, receptet du lagat efter samt en bild på resultatet. Detta kan du göra när som helst under månaden fram till den 29e varje månad.
  • Maila mig sedan en länk till inlägget och bifoga gärna en bild på kokboken/det du lagat eller bakar så kommer alla bidrag visas i slutet av månaden med länkar. Mailadressen är fika_med@hotmail.com

16 svar to “Kokboksutmaningen, månadens tema Kallt och Läskande”

  1. Alexandra - kärlek på tallrik 2 juli , 2012 den 13:46 #

    Yay vilket roligt tema! Och igen – grattis till tillökningen 😀

  2. milla 2 juli , 2012 den 19:10 #

    Kul tema nu får jag klura lite igen. Ha det gott

  3. Elin 2 juli , 2012 den 21:54 #

    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHH!
    nu ser jag att den lilla kommit! guu så härligt!!! 😀
    åååh ååh ååh åhh!

    Tyvärr så försvann lösenordet som jag behöver för att gå in och läsa! skulle jättegärna vilja ha de igen så jag kan läsa å läsa å läsa lite till!

    massor med grattiskramar! ❤

    ååh jag förstår de, jag älskar oxå att vara i dalarna!
    Glad midsommar på dig med! lite sent såhär!
    Kram kram

  4. Emelie - Mamman som älskar vitt 3 juli , 2012 den 10:12 #

    Åh,så roligt.. stort grattis till er alla! 😀
    Kramar..Skulle man kunna få lösenordet? (A)

    sv. Ja, de finns så mycket fina kakfat, kakor å mktlåtsas mat till de små 🙂 Teserviser ochallt!hihi

  5. Amy's piece of cake 3 juli , 2012 den 14:40 #

    Då kommer här mitt bidrag till denna månads kokboksutmaning, kall och riktigt läskande jordgubbsiste:

    http://amyspieceofcake.blogspot.se/2012/07/isigt-jordgubbste-perfekt-sommarsvalka.html

    Önskar dig en fin dag i detta fantastiska väder, kram!

  6. Lisa 3 juli , 2012 den 17:19 #

    Roligt tema 🙂

  7. Heidi 3 juli , 2012 den 18:52 #

    Jodå, jag har haft en fin vecka. Har varit hemma hos mamma. Därför denna bloggpaus igen. 😦

    Kram

  8. Fröken Tö 4 juli , 2012 den 11:17 #

    Jag älskar också som sagt den tapeten, dock så är det inte den som hänger i mitt sovrum. Tyvärr!
    Tycker absolut att du ska provsmaka tårtan, om inte annat för att fira din lilla flicka! STORT GRATTIS! Men jag måste dock säga att jag hade det på känn, när det blev lite tystare än vanligt på din blogg. Men ha det super, du och din lilla tös! Förresten har ni kommit på något namn än? Kram

  9. Art By Tina - Konst & Fashion 4 juli , 2012 den 14:06 #

    Åh hoppas du får inte lite ”nyttiga” recept, på jordgubbsglass och sånt=)

  10. yasmine modell mamma och fru 4 juli , 2012 den 14:54 #

    tack ja det är så kul när dom små börjar leka med sina vänner.
    hoppas du har en underbar dag, här har vi vart och ridit kraaam

  11. Merei 5 juli , 2012 den 12:12 #

    kul tema 🙂 kram!

  12. Ja henne har ni gjot fantastiskt bra 🙂

  13. Helena 6 juli , 2012 den 09:24 #

    En liten hälsning till dig såhär på morgonen! Hoppas ni har det bra och njuter av dagarna med lilla Elsa. Många kramar:)

  14. Leila 6 juli , 2012 den 11:40 #

    Hej vännen!
    Hehe, det kan jag förstå 🙂 Och jag tycker absolut att du skall stanna i den bubblan o njuta så länge du bara kan! Du har ju absolut inga måsten du måste ta tag i nu, nu är du mamma först o främst 🙂
    Måste vara så himla underbart att få vara med om alla ljud och rörelser som sker!

    Nej hembakat är de verkligen inte bortskämda med 😦 Blir någon färdigköpt kanellängd eller industribakade kakor 😦
    Jag ska verkligen försöka se till o baka lite mer som de kan få smaska i sig…hehe

    Har lilla familjen några planer för den stundande helgen? 🙂
    Jag jobbar hela helgen, så idag åker jag hem till mamma o pappa o sover där, då jag börjar riktigt tidigt imorgon och inga bussar går då 😦 Men ska bli mysigt att få umgås med dem!

    Var riktigt rädda om er alla nu så hörs vi snart igen! Många kramar på dig

  15. Sandra- med pojke i magen 11 juli , 2012 den 09:21 #

    Jag har inte kunnat läsa Mina kommentarer förrän nu.. Så därför sent svar.. Sorry!

    Tack snälla du!
    Jaaa äntligen kom han 🙂 3 dagar tidigare än beräknat.. Och idag blir han redan 1 vecka gammal 🙂

    Ja man har ju lixom inte all tid i världen längre att sits vid datorn..

    Kram

Trackbacks/Pingbacks

  1. Jordgubbsglass « - 29 juli , 2012

    […] kokboksutmaning för juli är Kallt och läskande. Jag deltar med Almas jordgubbsglass ur boken “sött sweet dulce”. Boken har jag nämnt […]

Lämna en kommentar