Smaka på Stockholm

16 Jun

Jag har ju glömt att skriva om Smaka på Stockholm! Jag kom dit två gånger detta året och båda gångerna sken solen och stämningen var på topp. Under Smaka på Stockholm fylls hela Kungsträdgården av Matildadagen besökare, det finns mat för alla smaker och inte en plats är tom under de 5 dagarna.

Jag startade med en klassisk pommes med aioli från Melanders. Älskar deras aioli men dessvärre var deras pommes alldeles för salta. För en matigare tallrik kan man även välja till calamares!
Andra dagen var jag lite wild & crazy och valde något helt nytt, tacos från Zócalo. Dessa tacos var väldigt goda och ett härligt alternativ till den svenska tacosen. Stark men god!

Sammanfattningsvis ett bra matår!

zocalo

6 svar to “Smaka på Stockholm”

  1. Evelina 16 juni , 2013 den 14:36 #

    Mumsigt🙂

  2. Sofia 16 juni , 2013 den 15:10 #

    Gott. Blev plötsligt väldigt sugen på tacos.😉

    SV: Jag har jobbat på midsommar i så många år att jag inte riktigt haft någon känsla för det. Men i år ska jag åka till en kompis stuga i Dalarna och få en äkta härlig midsommar är det tänkt.🙂

  3. Pernilla 16 juni , 2013 den 20:26 #

    Ja vi blev så nöjda med vårat kap med stolarna, man får passa på och pojkarna är så mailiga nu när dem fått sådana🙂

    Vad skoj med ett besök på skansen, länge sen man var där…

    Hm vad gör vi mer än kalasfirar? Jadu…jag är sjukskriven och försöker vara hemma och vila så gott det går och Paul han jobbar och pojkarna är på förskolan. Vi planernar lite inför våran semester vad vi ska hitta på blandannat.

    Själva då? Kram kram.

  4. Sandra- mamma till vilgot 16 juni , 2013 den 21:01 #

    Hahaha de va rätt kul🙂 synd bara att de va favvoshortsen😦

    Hoppas allt är bra med er
    Kram

  5. Clara 16 juni , 2013 den 22:28 #

    Så gott!

  6. trollet 18 juni , 2013 den 10:11 #

    Jag var oxå på smaka på Stockolm en dag… åt grillad kyckling med aioli… jättegott!! Lite coolt var det faktiskt att Roddan kom förbi. Serverade inte honom men hans manager;)

Kommentera

