Lördagstips v 24

15 Jun

Det är en vecka kvar till midsommar och vad passar väl då bättre än ett riktigt somrigt tipsinlägg? Midsommar för mig betyder grilla, umgås med nära och kära, Dalarna, jordgubbstårta och härliga drinkar. Vad betyder midsommar för dig?

  • Drinkar är som sagt ett måste, med eller utan alkohol! Blondinen&kniven har gjort en läcker rabarberdrink utan alkohol som passar stora som små(men häll i lite alkohol om du känner för det).
  • Finalyan har tipsen för en mysig midsommardukning, bra pris på fina grejer!
  • Förra året bakade jag denna klassiska jordgubbstårtan och självklart blir det densamma iår igen!
  • Men för dig som tröttnat på jordgubbstårta har Jennys matblogg samlat några andra härliga tårtor!
  • Eller Helenas Sötas Rabarbercheesecake?
  • Som jag skrev ovan så är Dalarna stället to be på midsommar! Där firas midsommar flera dagar, om inte veckor i rad. Får du inte nog av midsommar så ska du åka hit och fira hela helgen! Leksands midsommarfirande är en favorit men spana gärna in de andra också!
  • Rosévin hör ju ju verkligen till sommaren. Denna boxen kommer jag njuta av på midsommar, väldigt fruktigt och fylligt! Poggio Rosato Toscana finns på systemet för 209 kr.

rosato toscana

3 svar to “Lördagstips v 24”

  1. Therese - Sockenvägens Söta 15 juni , 2013 den 18:09 #

    Så många bra tips! Rosévinet ska jag testa! Fortsatt fin helg önskar jag dig❤ KRAM

  2. Helena 15 juni , 2013 den 23:29 #

    Tack för länkningen och att du tipsat om min cheesecake! Den är verkligen supergod och hade en rykande åtgång när jag bjöd på den på jobbet. Roligt när det uppskattas:)

    Kram finaste du!

  3. Jenny 17 juni , 2013 den 09:17 #

    Sån fin kartong till vinet eller vad det heter, dricker sällan vin tyvärr. Mest drinkar och cider

Kommentera

