Testfredag v 24: Vår finaste GB Gräddglass

14 Jun

gb gräddglass

Förra veckan lottade jag ut tre glasscheckar av Vår finaste GB Gräddglass och jag fick även hem några checkar så jag själv kunde prova! Igår hämtade jag ut dom och har nu testat!

Jag gillar dessa verkligen! De är väldigt gräddiga i smaken även om det känns att de är mer skummjölk än grädde, de blir lite tunna i konsistensen. Smaken då?

Vaniljglass med jordgubb: känns att det är riktiga jordgubbar i, väldigt naturlig och god smak!

Vaniljglass med blåbär: jag gillar den kombinationen av vaniljen och blåbären, blåbär kan ofta bli väldigt skarp och syrlig men när det bara är en ”Swirl” så blir det en len och god smak!

Vaniljglass med hallon, jordgubb och svartvinbär: min favorit av dessa! Väldigt god smak utan att bli för söt, otroligt somrig smakkombination.

3 svar to “Testfredag v 24: Vår finaste GB Gräddglass”

  1. Anneli 14 juni , 2013 den 15:33 #

    Jag fick mina glasscheckar idag med posten🙂 Så i helgen ska vi ha glasstest här hemma. Passar bra när sommarlovet börjat för alla barn🙂
    Tack för vinsten! Ha en bra helg!

  2. Pernilla 15 juni , 2013 den 17:51 #

    Mums med glass, har dock inte provat dessa.

    Hittar ni på med ihelgen då? Kram

  3. Jasmine 26 juni , 2013 den 13:58 #

    Jag uppskattar dina tips! Då vet man vad som är värt att köpa och vad man helst ska undvika. Tack!

    Svar: Tårtan är riktigt god, roligt att du tycker min blev fin. Receptet finner du här; http://www.alltommat.se/recept/Fladercheesecake-med-jordgubbar-10197, lycka till!

    Ja, jag trivs kanon på hotellet! Jag känner mig hemma och arbetskamraterna tar väl hand om mig och bjuder ständigt på leenden.
    När ska du bli en del av arbetsmarknaden igen?

    Kram

Kommentera

