Paprikapasta

4 Jun

Igår lagade jag till en paprikapasta från ICA men jag tyckte den blev lite tråkig så jag hade i lite mer för att framhäva paprikasmaken. Tomatpuré och paprika går ju så bra ihop och gör massor för färgen. Pastan blev otroligt god och den kommer jag göra många gånger till!

paprikapasta

4 port pasta
1 rödlök
2 vitlöksklyftor
1 gul paprika
1 röd paprika
2,5 dl grädde
1 tsk sambal oelek
2 msk tomatpuré
Paprikapulver( eller santa Marias pasta rossokrydda om du har)
parmesan

Koka pastan. Hacka rödlök och vitlök. Strimla paprika. Fräs lök i lite smör tills det mjuknat. Tillsätt paprika och fräs med ett par minuter och häll sedan i grädde. Smaka av med sambal, tomatpuré, paprikapulver, salt och peppar. Häll i den färdiga pastan och rör om. Toppa med lite riven parmesan och servera med rostbiff eller något annat gott

10 svar to “Paprikapasta”

  1. Katarina 4 juni , 2013 den 12:55 #

    Låter mycket gott! Ha en bra dag, kram!

  2. Leila 4 juni , 2013 den 13:15 #

    Åhh det där lät hur gott som helst!
    Passar mig som vegetarian superbra också! Ha en fin fortsatt dag vännen! Kram

  3. Jenny - mammaliv i Nashville 4 juni , 2013 den 14:01 #

    Mm! Måste testa till August (och mig;))

  4. Evelina 4 juni , 2013 den 17:46 #

    Mums🙂 Det där såg riktigt gott och fräscht ut!

  5. Leila 4 juni , 2013 den 20:39 #

    Mmm den kombinationen låter också riktigt god🙂
    Nästa gång funderar jag på att kanske ha i lite apelsinchoklad?…
    Har värmen kommit till Shtlm nu? Här har det faktiskt varit riktigt kallt några dagar nu men vi får hoppas att det vänder! Kramis

  6. Carro 4 juni , 2013 den 20:46 #

    Gooott!

  7. Madelein - Mother of six 4 juni , 2013 den 20:46 #

    Det ser gott ut!
    Svar: Ja, det känns som det går bra🙂

  8. Ansibecki 4 juni , 2013 den 20:59 #

    Sv: Det är nästan omöjligt att beskriva smaken på maskrossaft. Jag försökte igår till en kollega och det gick väl sådär. Det smakar ganska friskt, säkert mycket tack vare citroner och citronsyran. Och så är det en blommig smak som inte är lika skarp och frisk som fläder. Eller skarp på ett annat sätt. Fast jag tänker mig en rundare smak än fläder. Inte tvålig, inte besk, fast kanske ändå mer åt det beska hållet… Eller nej… Ja. Omöjligt att beskriva. Testa vetja!

  9. ANGELICA - mot ett hälsosammare liv! 5 juni , 2013 den 11:08 #

    Mums, ser otroligt gott ut😀

  10. Pernilla 5 juni , 2013 den 17:29 #

    Det såg riktigt gott ut, får man nog ta och och prova. Verkar ju enkelt att laga också🙂

    Hoppas det är bra annars? Kram kram.

Kommentera

