Tävla och vinn GB gräddglass

1 Jun

gbfinastegräddglass

Inför nationaldagen har konditorn Roy Fares fått äran att ta fram ett glassrecept som förhoppningsvis ska bli lika populär på nationaldagen som jordgubbstårtan är på midsommar Receptet innehåller massa glass, jordgubbar och mördegskaka.

Nu har du chansen att vinna tre glasscheckar av Vår finaste gräddglass från GB Tre glada vinnare får tre checkar var så ni han prova de nya glassarna. Allt du behöver göra för att bli en av dessa lyckliga vinnare är att svara på frågorna nedan:

  • Vilka smaker finns det av Vår finaste gräddglass?
  • Vilken efterrätt äter du helst på sommaren? motivera!

Tävlingen pågår t o m nationaldagen(6/6) kl 21.00

13 svar to “Tävla och vinn GB gräddglass”

  1. Ellinor 1 juni , 2013 den 15:06 #

    Smakerna är: vanilj med jordgubbar, vanilj med blåbär och vanilj med hallon, jordgubbar & svarta vinbär.
    Sommartid äter jag helst bakverk med färska bär i till efterrätt.

    Kram Ellinor

  2. PernillaJ 1 juni , 2013 den 16:15 #

    Vanilj med jordgubbar, vanilj med blåbär samt vanilj med hallon,jordgubbar och svarta vinbär.
    Till efterrätt på sommaren vill jag helst ha jordgubbar, som de är eller med glass, mjölk eller lite grädde. Enkelt men ack så gott!

  3. Helena 1 juni , 2013 den 20:54 #

    Smakerna på de nya goda gräddglassen är vanilj med jordgubb, vanilj med blåbär och vanilj med hallon, jordgubbar och svarta vinbär.

    Till sommarens absoluta favoritdessert finns bara en given sak; färska svenska bär (helst jordgubbar) med en klick grädde och en skopa vaniljgräddglass.

  4. Leila 1 juni , 2013 den 21:27 #

    Åhh vilken mumsig tävling🙂
    Svaren på frågan om de nya goda gräddglassarna är smakerna; vanilj med blåbär, vanilj med jordgubbar samt vanilj med hallon, jordgubbar och svarta vinbär.

    Så här på sommaren äter jag helst fruktiga och bäriga desserter, gärna olika smulpajer med bär o frukt, samt fräscha sallader med melon, ananas, jordgubbar vindruvor m.m🙂
    Kram på dig vännen

  5. Helena i Uppsala 2 juni , 2013 den 17:45 #

    gräddglass Vanilj med jordgubbar, blåbär resp. hallon, jordgubbar och svarta vinbär

    Kommer just från Jerusalem där Frozen Yoghurt är stort – men jag vill ha den uppiffad med säsongens svenska bär.

  6. Anneli 4 juni , 2013 den 11:09 #

    Mmmmm älskar GB:s vaniljglassar😛

    Vår finaste GB gräddglass finns i 3 smaker:
    Vanilglass med blåber.
    Vaniljglass med hallon, jordgubbar och svarta vinbär.
    Vaniljglass med jordgubbar.

    Den godaste efterätten börjar redan med en tur till skogen. Där tar jag de längsta stråna jag hittar och sen kryper jag runt bland smultronplantorna i skogsbrynet och fyller strå efter strå med röda, söta smultron. Väl hemma repar jag av dem i en skål med iskall mjölk och njuter av doften och smaken – SOMMAR!!
    Min morfar tog alltid med mig på smultronjakt när jag var liten. Han gick bort alldeles för tidigt, för 30 år sen, men smultron påminner om min underbara morfar!!

  7. katarina 4 juni , 2013 den 15:51 #

    Vad kul! Jag sitter på jobbet och läser lite nyheter och hamnar hos dig. Nu får jag ju inte tävla, men vad roligt att se ett namn jag känner igen (och som alla får ta del av på jobbet)

    Kramar till dig!

  8. Liie 4 juni , 2013 den 20:39 #

    Här är alla tre smakerna, som låter goda allihopa! Vaniljglass med jordgubbar, vaniljglass med hallon, jordgubbar och svarta vinbär och sist men inte minst vaniljglass med blåbär!

    En bananasplit är aldrig fel på sommaren! Glass, banan, maränger, chokladsås, mums!

  9. Jenni 4 juni , 2013 den 20:40 #

    Jordgubbar, svarta vinbär, vanilj med jordgubbar, vanilj med blåbär och vanilj med hallon är smakerna!

    Min favoritefterätt på sommaren är grillad ananas med gräddglass🙂

  10. Niklas 6 juni , 2013 den 01:09 #

    Rätt svar på smakerna är Jordgubb, svarta vinbär samt vanilj med jordgubb, vanilj med blåbär och vanilj med hallon.

    Jordgubbar är den självklara sommarfavoriten,
    lika gott oavsett man är stor eller liten,
    för vilka blir inte oemotståndligt lockade,
    av en skål gubbar alldeles nyplockade,
    att njuta med mjölk, glass eller bara som de är,
    – jag kan då inte motstå dessa underbara bär!

  11. Lottiz fotograferande fyrabarnsmamma 6 juni , 2013 den 09:37 #

    Är med.
    1. Det finns gräddglass vaniljglass med jorgubb. Gräddglass vaniljglass med hallon och svartvinbär. Och gräddglass vaniljglass med blåbär.

    2. Jag äter helst jordgubbar och glass på sommaren. Älskar den kombinationen och det svalkar gott i sommarvärmen. Finns nig inget som slår den smakupplevelsen.

  12. Lottiz fotograferande fyrabarnsmamma 6 juni , 2013 den 09:41 #

    Missade skriva jordgubbar i ena. skriver från mobil så tar lite tid och blir lätt fel.

    Är med.
    1. Det finns gräddglass vaniljglass med jorgubb. Gräddglass vaniljglass med hallon , jordgubb och svartvinbär. Och gräddglass vaniljglass med blåbär.

    2. Jag äter helst jordgubbar och glass på sommaren. Älskar den kombinationen och det svalkar gott i sommarvärmen. Finns nig inget som slår den smakupplevelsen.

  13. Helena 10 juni , 2013 den 13:34 #

    Hej!
    Vem vann?

Kommentera

