Arlas mjukglass hemma

7 Maj

Det är inte ofta jag avslöjar innan vad jag ska testa på fredagar men denna gång kan jag inte låta bli! Arla har nämligen kommit med något så fantastiskt till sommaren. Mjukglass! Välj en smak(vanilj, jordgubb eller choklad), vispa, frys i 3½ timme och vispa igen! Denna ska jag alltså testa på fredag. Är den god så kommer denna köpas massor i sommar och göras med en massa goda tillbehör! Vad sägs om belgisk våffla med mjukglass, mjukglass rocky road eller bara en klassisk i strut med strössel och sås!

Kommer ni testa denna?

16 svar to “Arlas mjukglass hemma”

  1. Katarina 7 maj , 2013 den 12:39 #

    Spännande att få höra vad det smakar! Ha en fin dag!

  2. Renata 7 maj , 2013 den 12:42 #

    Men mums jag som älskar mjukglass!! Måste testas… Mjukglassmaskinen är det skitigaste i en restaurang kan man få det hemma så är det nice🙂

  3. Hörni 7 maj , 2013 den 13:17 #

    Oj! Det låter helt underbart! Ska bli spännande att se vad du tycker.🙂

  4. Linda 7 maj , 2013 den 14:11 #

    Det hade jag inte en aning om, men det kommer jag absolut testa. Synd dem inte verkar vara laktosfria bara, men man kan ju göra och bjuda på i alla fall!🙂

  5. Bland bakverk och kastruller 7 maj , 2013 den 17:13 #

    Det måste jag verkligen prova jag som älskar mjukglass. Hoppas det kommer i butiken här hemma!!

  6. Nina 7 maj , 2013 den 17:27 #

    Jag har inte sett dom i butik än (bara på nätet) men jag ska absolut prova! =)

  7. Clara 7 maj , 2013 den 18:34 #

    Så kul det ska bli att få läsa vad du tyckte!

  8. Ann-Sofi MATSAFARI 7 maj , 2013 den 20:50 #

    Häftigt:) Idag hade en mjukglass satt fint i värmen! Hur kan du hålla dig ända tills fredag?

  9. Jenny - mammaliv i Nashville 8 maj , 2013 den 01:22 #

    Men vilken bra idé!! Har jag aldrig hört talas om. YUM!!

  10. Jessica 8 maj , 2013 den 10:34 #

    Glassmonster som jag är så måste jag bara testa detta!
    Tusen tack för tipset!
    Stor kram
    Jessica

  11. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 8 maj , 2013 den 12:12 #

    Det ska bli väldigt kul att få höra vad du kommer tycka om den här. Jag har höga förväntningar haha! Tänk att kunna göra mjukglass hemma, mjukglass är lätt den glass jag tycker är godast.

    Egypten var underbart, varmt, soligt och härligt. Låg mest i solen eller badade i havet♥
    Att gå ut från hotellet var nästa omöjligt dock, man blev överröst med jobbiga försäljare som ville ha in oss i deras butik och de kunde inte ta ett nej för då blev de riktigt otrevliga. Men mig gör det inte så mycket. Jag hade ju redan hemma bestämt mig för att det här skulle vara en resa där vi faktiskt var mest på hotellet och slappa.
    Så jag är nöjd. Men vill ju åka tillbaka till Egypten och göra lite utflykter, typ besöka pyramiderna och så.

    Kramar

  12. Ellinor 8 maj , 2013 den 17:44 #

    Låter som en suverän nyhet…ska absolut letas upp nästa gång jag besöker mataffären🙂

    Kram Ellinor

  13. Linda-Mamma till Alfred 8 maj , 2013 den 19:25 #

    OH MY måste ju testa!!!

  14. Fröken M 8 maj , 2013 den 20:52 #

    Spännande !! den är jag väldigt nyfiken på och nu när vi ”råkat” bli med glassmaskin måste det ju testas !!
    haha… ja, träningsvärken är fruktansvärd – faktiskt värre nu än i morse, men konstigt nog längtar jag redan till nästa pass…
    Beach 2013 here i come !?😉

  15. Pernilla 9 maj , 2013 den 12:43 #

    Åh det där måste man ju bara prova, om det är gott lär man ju äta mjukglass i stora lass i sommar. Hehe🙂

    Hoppas det är bra med er annars och att ni får en bra helg. Kram kram.

  16. Malin´s Diner 9 maj , 2013 den 22:49 #

    Ja, detta måste testas! Galet bra om den är bra. Ser jag fram emot.

    Kram kram

Kommentera

