Grekiska Faros

6 Maj

För någon vecka sedan var vi på restaurangen Faros som ligger på Söder i Stockholm. Faros är en Grekisk restaurang som är väldigt mysig och familjär.Vinrankor i taket, grekiska servitörer och fetasoströra till brödet för att det känns som man sitter i Grekland.

Liksom förra gången jag åt där så tog jag grillad svärdfiskfilé på spenatbädd med rödbetor och potatis. Otroligt gott! Svärdfisk är ju lite speciellt, likt tonfisk är det en köttigare fisk och påminner om fläskfilé i konsistensen men väldigt god smak. Rekommenderar den varmt till de som tröttnat på moussakan och souvlaki!

faros

6 svar to “Grekiska Faros”

  1. Liene 6 maj , 2013 den 12:32 #

    Hej! Nu var det ju hur länge som helst jag kolla i din blogg. Allt bra hoppas jag🙂

  2. Evelina 6 maj , 2013 den 17:25 #

    Vilken fin uppläggning🙂 Var säkert jättemumsigt!

  3. Sofia 6 maj , 2013 den 21:16 #

    Åh vad gott! Åt svärdfisk när jag var på Kreta för många år sen. Supergott!🙂 Älskar fisk.🙂

  4. jenny - mammaliv i nashville 7 maj , 2013 den 03:15 #

    Mmm MUMS. Älskar grekiskt!

  5. Emmy 7 maj , 2013 den 08:57 #

    För någon sommar sedan kunde vi köpa fryst svärdfisk från fiskbilen. Mycket god fisk. När vi var i Västindien hade vi en lunchfavorit då åt vi den grillad i sandwich med alla deras underbara kryddor.
    Jag tror jag har ätit på Faros, men det är länge sedan och då åt jag nog kött.

  6. Linnea - fotoblogg 9 maj , 2013 den 01:30 #

    ser gott ut🙂

    sv: Tack så mycket!🙂 Ja, det är verkligen underbart!🙂

Kommentera

