Fusk-prinsesstårta

2 Maj

På valborg slängde jag ihop en prinsesstårta! Tog mig någon halvtimme bara men jag fuskade rejält kan jag säga. Färdig botten, marsansås och utkavlad marsipan. Man ska inte underskatta såna hjälpmedel. Perfekt när man vill bjuda på något gott och vill göra något lyxigare som en tårta. Dock valde jag bort sylten och tog istället några jordgubbar som jag mosade tillsammans med lite vispad grädde vilket gör tårtan väldigt saftig. Mums! Och tårtan är ännu godare dagen efter också!

  • 1 tårtbotten
  • Fyllning 1: 1 påse marsankräm
  • Fyllning 2: 5 jordgubbar+ 1 dl vispad grädde
  • Spackla med: 3 dl vispad grädde
  • Täck med 1 marsipanlock
  • Bred på rikliga lager av fyllningarna
  • Runda gärna grädden och se till att du täcker bottnarna så de inte lyser igenom marsipanen.
  • Kavla gärna ut marsipanlocket något extra.
  • Se till att få locket på mitten. Stryk uppifrån och ner, jämna till!
  • Dekorera med något fint eller pudra på florsocker!

prinsesstårta

11 svar to “Fusk-prinsesstårta”

  1. Marie 2 maj , 2013 den 13:00 #

    Fusk eller inte.. för mig ser den väldigt riktigt ut, och GOD!😉

  2. Jenny - mammaliv i Nashville 2 maj , 2013 den 13:28 #

    Fortfarande mäkta imponerad an halvtimmestårtan!!😉 du är så duktig & påhittig altså!

  3. Katarina 2 maj , 2013 den 13:50 #

    Jättefin och så god förstås! Kram

  4. Pernilla 2 maj , 2013 den 19:49 #

    Mumsigt🙂

    Min mamma bakade ofta sådana tårtor när vi fyllde år…

    Ha det bra, kram.

  5. Linnea - fotoblogg 2 maj , 2013 den 20:08 #

    gullig med hjärtformad tårta🙂

    sv: Ja, det var jättegott!🙂 Ja, färska räkor är så gott!😀

  6. Ellinor 3 maj , 2013 den 06:02 #

    Vad fin!

    Kram Ellinor

  7. Jenny 3 maj , 2013 den 07:26 #

    så fin den va, mums🙂

  8. Therese - Sockenvägens Söta 3 maj , 2013 den 13:31 #

    Tårtan blev både fin och ser god ut, och jag tycker det är toppen att man kan ”fuska” till det lite i bland, genvägar till gulkant är aldrig fel! Trevlig helg!

  9. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 3 maj , 2013 den 13:43 #

    Det är helt okej att fuska när man vill bjuda på något gott och inte har tid att stå och baka bottnar osv. Fin den blev!
    Äsch, vissa perioder får man unna sig lite extra gott, det är ju inte så varje dag året om ändå och det är ju inte så att du lider av överviktsproblem så då är det ännu mer okej för dig:)

    Det är okej med mig. Hamnade i en depp dipp när man kom hem till kalla Sverige efter en vecka i Egypten, men jag försöker ta mig igenom dagarna ändå.
    Kramar

  10. ANGELICA - mot ett hälsosammare liv! 5 maj , 2013 den 12:16 #

    Åh, den skulle jag vilja göra😀 Dock kan jag inte äta den själv, haha är allergisk

  11. Jasmine 5 maj , 2013 den 21:06 #

    Mums, så gott! Ibland är det faktiskt okej att vara lat.😛
    Kram

Kommentera

