Bästa godisbutiken, Caramella

28 Apr

I fredags var jag i stan och då var jag självklart tvungen att besöka bästa godisbutiken i Stockholm, Caramella! Det är en sån där gammaldags godisbutik som är sockersöt. Där finns mängder av smågodis, praliner, chokladkakor, karameller, stycksaker, naturgodis etc. Ja allt du kan önska dig! Godiset är lite dyrare än vanligt men det är verkligen värt det då det alltid är färskt och gott.

Jag fick med mig det bästa godiset, deras chokladpraliner. Mina favoriter är de mintfyllda, mörk nougat, ljus nougat och pistagefyllda. Yummie! Och är inte påsarna det sötaste du sett?

caramella

6 svar to “Bästa godisbutiken, Caramella”

  1. Linda-Mamma till Alfred 28 april , 2013 den 18:30 #

    Skall du på mammablogg kryssningen??Vore kul jag är så jäkla sugen!!Hade varit skitkul!

  2. vivi 28 april , 2013 den 18:31 #

    Åhhh. vart ngn stanns ligger den ? Jag hade min favorit godisbutik vid hötorget kommer jag ihåg, men det var många år sedan nu🙂
    oppas allt är bra & ni mår bra nu! Ledsen att jag tittar in så sällan, men det har varit lite mycket.
    Många kramar

  3. Pernilla 28 april , 2013 den 20:13 #

    Ser ju väldigt mumsigt ut🙂

  4. Kajsa Johansson 28 april , 2013 den 21:39 #

    åh! den butiken skulle jag gärna vilja besöka!

  5. Under mina lockar 29 april , 2013 den 20:31 #

    Sådant betalar man gärna lite extra för. Ska testa nästa gång jag kommer upp till Stockholm.😀 Kram

  6. Anneli *barntipsbloggen* 2 maj , 2013 den 09:20 #

    Älskar den här typen av godisbutiker, finns för få av dem! På Rörstrandsgatan i Sthlm finns en mysig sån oxå. Vill minnas att den heter Birkagott.

Kommentera

