Micropaj

22 Apr

Jag har blivit frälst på microbakning. Det blir ju såklart inte detsamma som när man bakar i ugn men ett bra alternativ! Igår slängde jag ihop en paj som är perfekt att göra i en vanlig matlåda, stänga igen locket och ta med i picnickorgen!

micropaj

400 g bär(jag tog hallon och blåbär)
ca ½ dl socker
1 rågad msk potatismjöl
 
4 dl havregryn
1 dl socker 
3 msk ljus sirap
2 msk smör

Tina bären om de är frusna och blanda med socker och potatismjöl. Lägg i botten på en matlåda eller pajform. Blanda ihop ingredienserna till toppingen och häll över, tryck gärna till lite. Ställ in i micron på full effekt i ca 8 min. Servera med en smarrig vaniljsås eller glass!

11 svar to “Micropaj”

  1. Marie 22 april , 2013 den 14:13 #

    mmmh… ska du verkligen lära ut sådana där snabbtrixande knep? Man blir lite tokig i dina recept *skrattar*

  2. Mårtenssons kök 22 april , 2013 den 20:47 #

    Så smart att laga till den direkt i burken som ska tas med på picknicken!

  3. Leila 23 april , 2013 den 12:04 #

    Mums =)
    Lät riktigt smarrigt det där! Pajer och speciellt smulpajer är min svaghet…hehe
    Hoppas att allting är bra med er vännen!
    Kram

  4. Sandra 23 april , 2013 den 15:26 #

    Nu är jag också frälst i microbakning!
    Kram Sandra

  5. Hanna 23 april , 2013 den 17:49 #

    Vilket smart tips!

  6. Pernilla 23 april , 2013 den 19:06 #

    Vad gott och så enkelt, måste provas 🙂

    Hoppas det är bra med er annars? Kram.

  7. Jenny 24 april , 2013 den 09:57 #

    åh låter ju supergott

  8. Therese - Sockenvägens Söta 24 april , 2013 den 14:11 #

    Men, detta var nått jag fasnade för, gillar allt som är enkelt å snabbt 😀 KRAM!

  9. Kajsa Johansson 24 april , 2013 den 18:53 #

    det är häftigt med microbakning, tycker jag 🙂

  10. Fröken M 24 april , 2013 den 22:03 #

    Jag har faktiskt aldrig testat att baka i micron !!
    Men jag gillar ju att baka över lag så det kanske är dags att ”Vidga vyerna” i köket 🙂

  11. Sofia 25 april , 2013 den 20:22 #

    Låter ju gott, men jag är lite skeptiskt till allt som lagas i mikron. Haha.

Kommentera

