Testfredag v 12: Sia glass skumbanan

22 Mar

skumbanan

En av Sias glassnyheter i vår är en gräddglass med smak av Skumbanan. Det låter ju helt fantastiskt ju! Och det var verkligen kanongott. Sia är min favorit-glasstillverkare för att de alltid lyckas få till så rena och bra smaker. Denna är en gräddglass med smak av skumbanan, kakaosås och marshmallows. Jag är glad att de kallar det kakaosås och inte chokladsås, såsen smakar nämligen mer kakao än om den varit gjord på mörk choklad. Ingen falsk marknadsföring här inte. Men såsen är absolut inte äcklig för det, den är riktigt god till banansmaken!

8 svar to “Testfredag v 12: Sia glass skumbanan”

  1. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 22 mars , 2013 den 13:44 #

    Kul att du gillar den. Själv är jag väl inte överförtjust i skumbanan så det blir nog inget jag kommer prova, om inte sambon gör det då för då kanske jag testar en sked.

    Ja, någon djurpark får ni allt ta och besöka. Vad finns det upp runt omkring Sthlm? Annars är ju Kolmården väldigt mysig:)

    Stor kram

  2. Dennis 22 mars , 2013 den 14:52 #

    Wow! Verkar hur spännande somhelst! Jag tänker mig den glassen till ett par rejäla gräddade amerikanska pannkakor 🙂

  3. Pernilla 22 mars , 2013 den 20:13 #

    Åh verkar vara ännu en glass man måste smaka snart 🙂 Lär ju se ut som en glass sen ju, hehe.

    Hoppas ni får en bra helg, kram kram.

  4. Ellinor 22 mars , 2013 den 21:32 #

    Hmm, skumbanan tillhör inte favoriterna men i kombination med de andra smakerna kan det nog vara värt att testa.
    Önskar dig en härlig helg,
    kram Ellinor

  5. Fröken M 22 mars , 2013 den 22:32 #

    men guud va gott !!
    Nu tål jag visserligen inte glass, men det händer ändå att jag stoppar i mig ett par skedar 😉 Karaktär – njae, sådär 😉

  6. Sofia 23 mars , 2013 den 11:38 #

    Mums. Det låter verkligen supergott! 🙂

  7. Kajsa Johansson 24 mars , 2013 den 18:22 #

    Det låter gott, måste prova den smaken! Sia lyckas så bra med sina glassmaker 🙂

  8. Rebecca 24 mars , 2013 den 23:59 #

    Gillar också sias glass, men gillar inte skumbanan så har inte velat testa den 😛

Kommentera

