Macarons från Panduro

18 Mar

I höstas fick jag hem ett macarons-kit från Panduro. Det är förs nu som jag tagit mig för att testa paketet som innehöll mix till kakorna, mix till smörkrämen, hushållsfärger, spritspåsar, tyllar och lite saker till paketering. Tyvärr blev jag inte jättenöjd. Mixen till själva kakorna skulle blandas med 0,7 dl vatten vilket är svårt att få till med ett mått. Min mix blev då väldigt tjock och toppig. Mina macarons såg mer ut som biskvier och gräddningstiden som står som ca 20 min men mina var t o m för hårda efter 10 min. Nej nu kommer jag köra på traditionella från grunden!

20130318-092530.jpg

6 svar to “Macarons från Panduro”

  1. Fröken M 18 mars , 2013 den 13:23 #

    Tråkigt när det inte alls bli som man tänkt sig !
    Jag gör oxå mina – från grunden 🙂

  2. Leila 18 mars , 2013 den 14:23 #

    Va trist att de inte blev bra 😦
    Jag har också testat mig av några olika färdiga förpackningar, bl.a. muffins och någon kaka men de blev inte heller bra och smakade inte alls gott!
    Tydligen så skall man baka o pyssla från grunden…hehe
    Kram

  3. Helena 18 mars , 2013 den 17:02 #

    Synd att det inte var så bra! Det verkar ju väldigt smidigt med ett färdigt kit. En sån sak är ju bra som present också.

    Hoppas du har en bra måndag! Kramar

  4. Jasmine 18 mars , 2013 den 21:52 #

    Tråkigt att du blev besviken på produkten. Tur att du i alla fall har viljan och kunnandet att göra egna – från grunden. 🙂

    Svar: Nej, jag trivs inte på jobbet. Det är egentligen ett roligt jobb, men med tanke på hur jag känner mig behandlad och deras brist på ”handledning” känner jag mig ofta dålig. Det jag gör verkar inte uppskattas, något som leder till att jag själv har svårt att tro på min egen förmåga. Så dålig är jag faktiskt inte…
    Tack för att du bryr dig. ❤

    Kramar

  5. Anneli 19 mars , 2013 den 07:59 #

    Vi gjorde egna från grunden häromveckan till vår lilla tjejs dop och de blev faktiskt både fina o goda haha inte alltid man får båda delarna. Hallon & lime gjorde vi, mums.

  6. sofie mumsfillibaba 20 mars , 2013 den 22:31 #

    Aldrig testat att göra egna. Fick också detta paket och testade. Inte heller speciellt nöjd. Tråkig smak och blev väldigt mycket smörkräm!!!

Kommentera

