Lördagstips v 11

16 Mar

Igår provade jag tre glassnyheter från GB Glace men det har kommit många fler. Denna lördag tänkte jag tipsa om andra nyheter som kommit/är på ingång som jag längtat efter!

GB Glace:

  • Magnum 5 kisses- 5 olika glassar i limited edition som kommer dyka upp under våren sommaren. De glassarna där som jag gärna smakar är Créme Brûlé, Tiramisu och Gâteau au Chocolate
  • Laktosfri Blåbärsstrut– De utökar sitt sortiment av laktosfria glassar men ingen mjölkfri än så länge

Sia Glass

  • Godisbåt– En ny båt kommer lastad med gräddglass med godissmak och tuttifruttikulor
  • Columbus– En härlig strut med chokladgräddglass med mangosorbet, en väldigt god smakkombination!
  • Gräddglass 0,5 l Skumbanan– En glass för bananälskare med smak av skumbanan, kakaosås och marshmallows

Triumf Glass

  • Maxibon– Denna glass påminner om Magnum Sandwhish som fanns för några år sen och består av vaniljglass, hasselnötter och chokladbitar mellan två kakaokex och kakaoöverdrag.
  • Variety mix 3×3– Innehåller 3 snickers-, 3 bounty, och tre marsglassar

glassnyheter2013

8 svar to “Lördagstips v 11”

  1. Sandra 16 mars , 2013 den 11:45 #

    Att Magnum kommer med en ny glass låter ju toppen! Gillar dom glassarna!
    Sv: hembakat bröd är gott, väldigt sällan nästan aldrig som jag köper bröd!

    Ha en fin lördag
    Kram Sandra

  2. Kajsa Johansson 16 mars , 2013 den 13:53 #

    ska bli spännande att prova magnum-glassarna!

  3. elinn 16 mars , 2013 den 14:24 #

    Åhhh glass! 😀 mums

    Ja eller hur, jag vart helt besatt av den där bilden haha
    ja men visst gör det, jag bara önskade att min utbildning och allt kunde bli klart lite fortare då jag inte vill få mitt första barn efter 25, vet inte varför jag fått för mig det men vill bara inte det haha ^^ men minst 23 ska jag vara och det är ju lite nästan två år kvar till det så haha det kommer när det kommer helt enkelt 😀

  4. Erica 16 mars , 2013 den 22:26 #

    Jag tycker att tre stycken av Magnums kisses låter väldigt goda, närmare bestämt Tiramisù, Gâteau au Chocolat och Tarte aux Pommes. Dem vill jag gärna testa, även då jag verkligen ej är någon glassmänniska. 🙂

  5. Pernilla 17 mars , 2013 den 13:20 #

    Åh jag lär ju äta glass hela sommaren, hehe 🙂 Är så många glassar som man vill prova. Sen om man får äta dem själv är en annan sak, pojkarna är ju ganska så glasstokiga.

    Ha det fint, kram kram.

  6. Sofia 17 mars , 2013 den 13:45 #

    Mums. Skumbanan låter gott! 😀

  7. Linda 18 mars , 2013 den 18:29 #

    Åh, skumbanan lät ju god! Inget laktosfritt? Finns så sjukt lite utan laktos, hittade en glass från sia med smak av hallon häromdagen som ska vara utan iof, ska testa ikväll 🙂

  8. Jasmine 22 mars , 2013 den 10:16 #

    Svar: Tack för dina kloka ord till mitt inlägg om ensamhet. Det är det jag menar; ensamheten upplever många, men vi pratar sällan om den…

    Jag vill också säga tack för orden du gav mig angående jobbet. Vi får se hur resultatet blir. Det är ju många faktorer som spelar in.

    Kram

Kommentera

