Dukningen

13 Mar

Dukningen gick i turkost och grönt. Man behöver inte ha en förmögenhet eller ett förråd av porslin, glas och dekorationer för att få till ett tema. Jag satsar på enfärgat porslin för att sedan använda mig av servetter, dukar och egengjorda dekorationer.

dukning

  • Duken är en vit pappersduk från ICA och löparen är presentpapper från Lagerhaus som är klippt till önskad storlek.
  • Servetterna är från Lagerhaus.
  • Presentpåsarna är från Lagerhaus och stängda med samma papper som till mina cupcake-toppers. Innehållet kan vara vad som helst och behöver inte vara dyrt. ca 30 kr/st gick mina på.
  • ”Blommorna” eller pompoms är gjorda på silkespapper, här kan du se hur man gör! Lägg på bordet eller häng upp!
8 svar to “Dukningen”

  1. Mårtenssons kök 13 mars , 2013 den 18:33 #

    Vilken fin dukning, turkos känns härligt vårlig! Blommorna ska kolla in närmare.

  2. Pernilla 13 mars , 2013 den 18:55 #

    Pom Pomsen är så fina, typ sådana jag också gjorde men klippte inte mina ändra men ska testa det nästa gång jag gör dem 🙂

  3. Renata 13 mars , 2013 den 19:33 #

    Så duktig du är!! Fick massa inspiration inför kommande ettårskalaset här.. Är man långsam får man börja i goood tid haha så jag ska inskaffa silkespapper och se om jag lyckas med såna bollar! =)

  4. Sofia 13 mars , 2013 den 20:07 #

    Ser jättefint ut! 😀

  5. Pernilla 14 mars , 2013 den 08:50 #

    Hoppas också han blir frisk snart igen, men än så länge vill inte febern ge sig. Så tråkigt, men man får verkligen hoppas det vänder snart och att Malte slipper bli sjuk denna gången.

    Ha det så bra, kram kram.

  6. Jasmine 14 mars , 2013 den 10:57 #

    Du är kreativ och full av idéer. Roligt att se! Du skall ha beröm. 🙂
    Kram

  7. Kristin @ The Chocolate Box 14 mars , 2013 den 17:09 #

    Jättefint! Jag älskar prickigt 😉 Och vad smart att göra en löpare av presentpapper!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Midsommartips | Fika med Eleonore - 20 juni , 2013

    […] Enkla dukningstips […]

Kommentera

