Lördagstips v 10

9 Mar

Denna vecka kör jag lite mamma/mormor/farmor-tema. Dessa kvinnor är ju de viktigaste vi har i våra liv och ofta har vi våra bästa fika-minnen med just dessa. Imorgon ska jag ordna en baby shower och vill nu tipsa om lite smarriga recept, från en mamma till en annan. Här kommer mina favoritmammabloggar med godsaker!

Jenny lever den amerikanska drömmen i Nashville och är en fantastisk tjej! I hennes blogg får man ta del av hennes, sonen August, mannen Andrew och hunden Mallys vardag. Jenny bjuder även på lite amerikanska recept då och då, bl a dessa smarriga amerikanska pannkakor!

En frus dagar har jag följt sedan hon väntade dottern Lia. Då bodde de i Spanien och hon hade en annan blogg. I hennes blogg kan man därför hitta lite spanska godbitar som dessa Empanadillas som är ett gott tilltugg till t ex soppan!

Frida & Fabulous är en härlig och inspirerande vardagsblogg som drivs av Frida. Vi får följa henne, dottern Filippa, deras mysiga mammadagar och får härliga tips på allt från inredning till mode. Även ett och annat recept dyker upp som dessa fina kakor!

Renata är en otrolig härlig tjej som jag följt sen hon väntade dottern Iris. I hennes blogg får man roliga och vardagliga inlägg! Nyligen dök detta brasilianska tillbehör upp i bloggen som passar till kalkonen eller bara ätas med sked!

Sandra är det alltid så kul att få en kommentar ifrån, hon driver en härlig mammablogg där vi får följa henne och sonen Vilgot. En glad liten kille som är lika gammal som min lilla tjej. Snart är sommaren här och då passar läskande drycker, förra sommaren bjöd Sandra på denna Rabarbersaft.

Fina lyan är en härlig inspirations- och mammablogg. Det är alltid skoj att kika in hos Liw och ministern för att se vad de hittat på! Häromdagen fick vi recept på en Risoniröra med parmesanlax som passar både stora och små.

Linda eller Hummingbird som hon är mer känd som är en fantastisk tjej som jag förut hade mina testfredagar tillsammans med. Vi har hållit kontakt i ett par år och jag hoppas vi snart får tillfälle att träffas på riktigt. Ibland bjuder hon på små godbitar och denna Kanelbullesockerkaka fastnade jag verkligen för!

2 svar to “Lördagstips v 10”

  1. jenny - mammaliv i nashville 9 mars , 2013 den 16:44 #

    Men åh så GLAD jag blir! Vad fint av dig att ta med vårt favvo pannkaksrecept!! 🙂
    Nu fick jag akutsug efter att äta ett par stycken.. Hmm. Kanske måste jag säga åt mannen att börja vispa smeten? 😉
    Älskar verkligen enfrusdagar-recepten!! Hon kan mat hon!
    Ha en underbar lördag kära du ❤

  2. Sandra- Mamma Till Vilgot 11 mars , 2013 den 21:02 #

    Men vad gullig du är ❤

    Vilka fantastiska babyshower verk du gjort! ❤
    Vi måste styra upp en dejt snart!
    Kram

Kommentera

