Lördagstips, v 6

9 Feb

På tisdag är det en av årets bästa dagar, Fettisdagen! Oj så gott det är med semlor. Själv älskar jag den klassiska semlan men det finns ju mängder av olika. Denna veckas spaning bland bloggarna har resulterat i en mängd olika semmelrecept

Leilas ljuvliga chokladsemlor med nutella kan man ju bara inte motstå!

Dessa bilder på smarriga semlor är ju gudomliga, jag skulle kunna äta upp skärmen! Call med cupcake har gjort det igen!

HemkäraHanna säger sig sitta på det bästa semlereceptet, hon har iaf fått till perfekt runda semlor!

Alla borde få äta semlor, laktosintolleranta, glutenintolleranta och LCHF-are.  Nillas Kitchen har bakat semlor utan alla dessa saker!

Valio har recept på både nöt- och hallonfyllning till sina laktosfria semlor!

 

13 svar to “Lördagstips, v 6”

  1. Becka [fotoblogg] 9 februari , 2013 den 13:10 #

    Gud så goda dem ser ut. HImla fin bild också!
    sv: Åh, verkligen tack. Det värmer så. Tusen tack kära du! ♥

  2. Isabelle 9 februari , 2013 den 13:29 #

    Åh så smarrigt det är med semlor! 😀

  3. Helena 9 februari , 2013 den 22:16 #

    De såg smarriga ut de semlorna med hallonfyllning. Tror det kan smaka gott med det syrliga i grädden. Min son vill alltid ha vaniljkräm istället för mandelmassa.

    Vad tyckte du om låtarna ikväll? Kram

  4. Under mina lockar 9 februari , 2013 den 22:31 #

    Jag går här i valet och kvalet om jag ska baka några semlor… mmmm, så gott!!! 😀 Kram

  5. jenny - mammaliv i nashville 10 februari , 2013 den 02:58 #

    Tänk att jag aldrig tyckt om semlor! Får man säga det?! :I haha.

  6. Fina Frun 10 februari , 2013 den 14:31 #

    Oh vad gott det såg ut med hallon!

  7. Jasmine 11 februari , 2013 den 10:00 #

    Klassiska semlor med mycket mandelmassa är absolut min favorit.

    Vill du ses i veckan? Kanske redan idag, måndag? Eller imorgon? Torsdag kanske kan fungera, det beror på om jag skall jobba eller inte. Hör av dig. 🙂

    Kram

  8. Mamma till William och Wilma 11 februari , 2013 den 11:07 #

    God förmiddag snäckan..Visste inte att det fans en uppföljare av boken..vad heter den,,ett måste att köpa :9
    I morgon är det fettis dagen och ett måste med semlor 🙂 Ja tuplpaner är ett måste för liva upp hemmet…PÅ kvantum har de en bunt på 10 tulpaner för 20 kr och det är jätte bra pris så det lär bli 2 packet till mig då 🙂 köper det till helgen 🙂 Ha en fin start på veckan..kram

  9. tess 11 februari , 2013 den 11:09 #

    Men guuuuud va de där såg gott ut… jisses.

    Ja jag rekommenderar dig verkligen att beställa av henne så r bara ute i tid….

  10. Loovas kök 11 februari , 2013 den 11:58 #

    sv; Ja den är verkligen riktigt härlig!

  11. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 12 februari , 2013 den 10:50 #

    Nej semlor är inget för mig, men jag hoppas att du mumsar i dig någon under dagen då:)

    Haha, jo jag tycker sådana här frågeinlägg är roliga att svara på, perfekt nu när jag inte har så stort bloggsug.

    Åh det är så typiskt när man hittat något man vill ha och så tas det ur sortimentet, har hänt mig flera gånger:(

    Kramar

  12. Sanna 12 februari , 2013 den 11:20 #

    Vad roligt med lite annorlunda varianter. Och HURRA för recept utan laktos och gluten, vad glad jag blir!

  13. Lottiz - Fotograferande fyrabarnsmamma 12 februari , 2013 den 20:11 #

    Oh jag tycker de ser godare ut en vad de faktiskt är 😉 Vet inte om jag skulle gilla någon annan ovanlig variant bättre heller. Jag är rätt kräsen av mig 😉

Kommentera

