Jennys frukostkakor

3 Feb

Jag äter ju nyttigt numer, har ju dragit ner på socker i veckorna(men äter lite kolhydrater i form av pasta, ris, bröd etc). Det här receptet fick jag av Jenny och jag tycker det låter fantastiskt gott! Klart man ska kunna äta något gott och energirikt till mellanmål. Perfekt energybar till innan och efter träning, till mellanmål och frukost!

2 dl jordnötssmör (jag använder osötad)
2 dl äpplemos (osötat)
ca 4 dl havregryn (kanske lite mer, rör ner till smeten är chokladbollkletig)
2 msk kakao
mörka chocolate chips efter behag

gegga ihop.
Rulla bollar (ca 6 stora) & platta ut, låt stå i ca 15 min, grädda i mitten på ugnen ca 175 grader i 10 min.
Låt svalna minst 10 min innan du äter. KLART!

7 svar to “Jennys frukostkakor”

  1. Nathalie 3 februari , 2013 den 13:06 #

    Nyttigare recept på goda saker är alltid välkommet! Låter väldigt gott! Måste testas.

  2. Jenny - mammaliv i Nashville 3 februari , 2013 den 17:55 #

    Vad roligt att du ville ha med mitt recept! 🙂 säg till när du testat så jag får höra vad du tyckte om dom. Och tack för länken! KRAM

  3. Annika 4 februari , 2013 den 09:39 #

    Det lät väldigt väääldigt gott!

  4. anniepiie 4 februari , 2013 den 10:22 #

    Låter ju himla gott!! 😀 Och nyttigt är oftast gott oxå!! 🙂 SV: Jajjamen, det är glass. jaa, nästan så man inte vill äta upp dom ju! 😉 hihi Jaa, jag kollade på mellon fast det var inte tänkt från början… Tyckte vinnarbidragen var bäst. 🙂 Kram

  5. Fina Frun 4 februari , 2013 den 10:39 #

    Gillar inte jordnötssmör, så jag hoppar det 😉

  6. trollet 5 februari , 2013 den 12:57 #

    Detta borde funka med mandelmjöl istället för havregryn… kan vara värt att testa… Låter som ni har det, bra, hoppas söta söta skruttan kryat på sej=)) Resan var fantastisk=))

  7. Fröken M - Vinn en Mix & Go Smoothie Mixer 7 februari , 2013 den 21:06 #

    Spännande !! Det måste jag testa någon dag 🙂
    Kram på dig !

Kommentera

