Hälsosamma veckor

28 Jan

 

Åh jag har funnit en ny passion. Älskar självklart fortfarande smöriga bullar och cupcakes men sallader, smoothies och avocadomackor är ju så gott. Jag har alltid älskat att äta nyttigt men senaste veckorna har jag känt mig väldigt hälsosam, måste vara den kommande träningen. Hellre en smoothie till fikat än en massa kakor. Men självklart unnar jag mig gott på helgerna, man måste ju få ha sina stunder!

nyttigaMezetallrik, blåbär/banansmoothie, Hallon/melonsmoothie, avocadomacka med lönnebergaskinka och avodado, räkor, kokt ägg med majonnäs. Yummie!

 

17 svar to “Hälsosamma veckor”

  1. Katarina 28 januari , 2013 den 12:17 #

    Så mycket fräscht och gott! Jag dricker ofta smoothie och äter gärna avocado!

  2. Matildaz 28 januari , 2013 den 17:47 #

    Har också börjat äta mera hälsosamt 🙂

  3. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 28 januari , 2013 den 19:28 #

    Bra att du äter mer hälsosamt, men samtidigt får det inte gå till överdrift där heller. EN lagom nivå är bäst.
    Haha, äsch, du ska inte jämföra dig och din träning med någon annan än just dig själv.

    Ja, men om jag kommer till Sthlm vore det jättekul att få träffa dig för en fika:)
    Stor kram

  4. jenny - mammaliv i nashville 28 januari , 2013 den 19:43 #

    Mmm det är verkligen gott att äta nyttigt!! OM det är med måtta 😉 Jag vill fortfarande inte äta en torr sallad ”bara för att” hehe. Det måste vara gott & lite krämigt osv.
    Testa dessa frukostkakorna som är to die for! Och supernyttiga!
    2 dl jordnötssmör (jag använder osötad)
    2 dl äpplemos (osötat)
    ca 4 dl havregryn (kanske lite mer, rör ner till smeten är chokladbollkletig)
    2 msk kakao
    mörka chocolate chips efter behag

    gegga ihop.
    Rulla bollar (ca 6 stora) & platta ut, låt stå i ca 15 min, grädda i mitten på ugnen ca 175 grader i 10 min.
    Låt svalna minst 10 min innan du äter. KLART!
    SÅ GOTT! 🙂 äter alltid dessa till frukost & mellis.
    KRAM

  5. Pernilla 28 januari , 2013 den 20:00 #

    Det ser ju riktigt gott ut 🙂 Jag försöker också bli lite hälsosammare genom att inte äta godis och fika varje dag. Det får bli något mumsigt på helgerna istället.

    Tack, blev väldigt nöjd med håret.

    Hoppas ni får en bra vecka, kram kram.

  6. Jennifer-livet genom mitt objektiv 28 januari , 2013 den 20:12 #

    Ja men visst! 😛

  7. Isabelle 28 januari , 2013 den 22:26 #

    Åh, så härligt!! 😀 Jag har också kommit in i någon likande period, hoppas det håller länge 😉

    Kram!

  8. Madeleine 29 januari , 2013 den 08:59 #

    Så gott allting ser ut! 🙂

  9. Michan 29 januari , 2013 den 10:09 #

    Vad glad jag blir….. jag har nämligen stora problem med din blogg varje gång jag är här så blir jag så sugen på nåt gott och det problemet har jag redan innan så det räcker, 🙂
    Nu blev jag sugen på räkor istället för bullar .

  10. Sarah 29 januari , 2013 den 11:35 #

    Vilka goda smoothies 🙂

  11. Marie 29 januari , 2013 den 12:41 #

    Det där ser verkligen gott och hälsosamt ut, man mår ju så bra på sådan mat och piggare blir man oxå.

  12. sockenvagenssota 29 januari , 2013 den 14:48 #

    Att äta hälsosamt är ju så gott, å tränar man så vill man ju itne förstöra med helt fel kost, kroppen vill dessutom gärna ha nyttigheter då, iaf så känner jag det så! Tack för härlig inspiration ❤

  13. anniepiie 29 januari , 2013 den 15:19 #

    Mums va mkt gott! 😀 SV: jaa, jag får mkt gjort om jag gör en liten lista sådär och betar av! 🙂 hehe Hoppas att du har en bra tisdag. 🙂 Kramis

  14. Jeanette 29 januari , 2013 den 21:07 #

    Så sugen jag blev på en smoothie nu! Vår blender gick sönder innan jul så får nog springa ut och köpa en ny snart.. 🙂

    Tack! Jodå, de rekommenderade Miniderm till utslagen och det börjar redan bli lite bättre 🙂

  15. Enfrusdagar 29 januari , 2013 den 21:50 #

    Mm….räkor, ägg och avokado skulle jag nog kunna varje dag!
    Gottigt!

  16. Sanna 1 februari , 2013 den 12:50 #

    Härliga bilder! Blir himla sugen på advokado 🙂

  17. malin-helena 6 februari , 2013 den 10:36 #

    Jag tycker att jag njuter så mycket mer av det goda när man inte äter det så ofta. 🙂 så när jag väl äter en semla (till ex) så är den jäkla god när jag längtat lite efter den med. 😉
    Och så medför ju träning ofta en vilja att ta hand om kroppen på andra sätt med, som genom maten.

    Så du har börjat gymma nu? Eller går du på pass?:-)
    Min träning rullar på som bara den. Kär ju några pass i veckan på gymmet och sedan hinner jag med att träna rätt bra själv med. Men håller jårt på en vilodag i veckan i alla fall. 😉

    Ikväll ska jag dock köra darn dans och sedan ett bodytoningpss, jag hoppas bara att det kommer lite folk så jag får köra passet..

    Ha det fint. Kram

Kommentera

