Tävling i samarbete med Estrella!

26 Jan

tävling poppedchipsBlev det inga ostbågar till dig? Nu kan du vinna Popped chips istället! Vill du läsa mer om chipsen och se vad jag tyckte kan du klicka här!

För att vinna Estrellas Poppes chips Sourcream& onion ska du svara på följande:

  • Varför heter chipsen Popped chips?
  • Hur kan chipsen ha så låg fetthalt?
  • Vad dippar du helst dina chips i? Motivera.
  • Dela bilden på din blogg eller på facebook(inte ett måste)

Du kan få hjälp med svaren på Estrellas hemsida!

7 svar to “Tävling i samarbete med Estrella!”

  1. Kajsa Johansson 27 januari , 2013 den 00:59 #

    Vilken rolig och god tävling! Självklart är jag med!

    – Chipsen heter så för att dom ”poppas” i olja efter att dom varit i ugnen!
    Sen finns det även en dans som heter popping.
    – För att dom bakas i ugn och sedan ”poppas” i olja.
    – Jag doppar mina chips helst i estrellas goda dipper, framförallt dippen sourcreme&onion. Jag dippar helst med den smaken för att den dippen tillsammans med chips ger en underbar smak som är helt oemotståndlig!

  2. Tess 27 januari , 2013 den 16:05 #

    1. De heter popped chips för att de först är ugnsbakade och sedan ”poppas” i olja.
    2. Låg fetthalt ges med kombinationen ugnsbakad och sedan friterad i en bra olja.
    3. Dippar helst mina chips i en hemmagjord nyttig dipp, på créme fraiche och olika kryddor.

  3. Nathalié - Äntligen gravid! 28 januari , 2013 den 10:49 #

    grattis till sandra :). hoppas på lite tur med chipsen då, hihi.

    de heter popped chips för de bakas först i ugn och sedan ”poppas” sen i olja. blir 40% mindre fett än i vanliga chips. (vilket blir svar på fråga 1 och 2 hehe).

    Hm, det med dip är jättesvårt! Jag brukar köpa två olika för jag har så svårt att bestämma mig, haha. men mina favoriter är Dill samt Hot holiday. det är lite tråkigt att äta chips utan dipp och då passar det perfekt med en mild dill och en het holiday-dipp. När jag var yngre visste jag inte att dipp fanns, utan det introducerade en tjejkompis till mig när jag var 18, hehe. det var som att en helt ny värld öppnade sig :). så sen dess blir det alltid chips och dip!

    delat på fb: https://www.facebook.com/OnlyYarp/posts/462244357156283

    håller tummarna, kram nathalié

  4. Erica 29 januari , 2013 den 12:38 #

    Åh, jag är gärna med och tävlar även här. 🙂

    – Chipsen heter Popped Chips eftersom de, efter att de har bakats i ugn, ”poppas” i olja.
    – De kan ha en sådan låg fetthalt (40 % lägre än vanliga chips) genom denna ”dubbeltillagning”, där de blir krispiga utan alltför mycket fett.
    – Jag dippar helst mina chips i någon form av egengjord dipp, baserad på t.ex. crèma fraiche och de kryddor jag är sugen på för tillfället.

  5. A-M 31 januari , 2013 den 21:15 #

    Peeeerfekt! Ska ha födelsedagsfest tillsammans med en vän i slutet av februari, passar perfekt med massa chips att bjuda vännerna på. Dessutom en helt ny smak :)Till saken, Estrella Popped Chips görs på finmald torkad potatis som bakas i ugn
    innan det hettas upp i olja så att ett tunt chips poppas fram. Detta ger lägre fetthalt och då de poppas fram heter de popped! Helt ärligt brukar jag inte dippa mina chips då jag tycker dippen tar över chips smaken. Men dippar gärna grönsaker och då är storfavoriten Holiday, väldigt mild och god smak som passar till alla dipp-tillbehör!

  6. stina liffner 1 februari , 2013 den 21:09 #

    har delat bilden stina liffner
    1. ”Varför heter chipsen Popped Chips?” – För att de ”poppas” i olja 🙂
    2. Det är för att dom baka först i ung, sedan popas dom! Mindre fett blir det då!
    3. jag doppar helst, soicrim, eller taco! Älskar att dippa chips det är så himla gott! Vitlök har jag inte taco har jag ätit mest av med sourim är också så god!
    4. har delat bilden stina liffner

    Hoppas på vinst. Om jag vinnet vill jag helst kommenteras genom bloggen!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Vinnaren av prästostbågarna från Estrella! « Fika med Eleonore - 27 januari , 2013

    […] Vann du inte ostbågarna har du chans på en kartong Popped chips här! […]

Kommentera

