Testfredag v 4: Estrella Popped chips(sponsrad av Estrella)

25 Jan

poppedchips

 

Denna vecka testar jag Estrellas nya chips, nermalda och torkade chips. När jag läser det så tänker jag genast på Pringles, ni vet såna kompakta chips som knappt smakar potatis. Men detta är något helt annat. Visst är potatisen nermald men de är så lätta och luftiga! De här chipsen känns nästan nyttiga att äta. De kommer i smakerna sourcreme&onion och salt. De kanske sparat in lite på kryddningen tyvärr men väldigt goda ändå!

Estrella Popped Chips görs på nermald torkad potatis som bakas i ugn
innan det hettas upp i olja så att ett tunt chips poppas fram.
Det ger ett chips med 40 procent lägre fetthalt än vanliga chips med
luftigare konsistens och bibehållen smak. Slutligen kryddas chipsen med
salt, grädd!l och lök.
– Problemet med ugnsbakade chips är att de har mindre smak och
tråkigare konsistens. Lösningen är att först baka och sedan poppa fram
chipsen säger Lisa Müller, Senior Brand Manager på Estrella.
Chipsen poppas i en oljeblandning (solrosolja och rapsolja) som har
identisk fettsyrasammansättning med olivolja.
– Förutom 40 procent lägre fetthalt är det 90 procent mindre mättat
fett. Det gör att Popped Chips har så lite som 1,5 procent mättat fett
säger Anders Andersson utvecklingsdirektör på Estrella.
Popped Chips lanseras i smakerna Salt samt Sourcream&Onion och
fnns i butik från och med vecka 3. En påse innehåller 120 gram och rekommenderat
konsumentpris är 19:90 kronor.

8 svar to “Testfredag v 4: Estrella Popped chips(sponsrad av Estrella)”

  1. Linda 25 januari , 2013 den 13:41 #

    Det har verkligen kommit massa nyheter från estrella nu, dessa verkar som att de kan vara riktigt goda. Skönt att det inte är så mycket också i varje påse 🙂

  2. Fina Frun 25 januari , 2013 den 19:17 #

    Jag är villig att ge dem en chans 😉

  3. Helena 25 januari , 2013 den 19:23 #

    Jag är ingen chipsfantast utan äter mest det på sommaren när suget efter salt är som störst. I skrivande stund fick jag helt magiskt sug efter ostbågar. Jag måste nog gå ner till affären och köpa hem lite fredagsgott!

    Jag önskar dig en toppenbra helg! Har du några särskilda planer för helgen!
    Jag har åkt till Jönköping och kommer att tillbringa min helg där hos Matilda.
    Bästaste kramar

  4. Pernilla 25 januari , 2013 den 19:59 #

    Nja låter sådär, vet ej om jag kommer prova dem. Fårse 🙂

    Hoppas du och din familj får en bra helg, kram kram.

  5. Maria - mamma till Liam ☆ 26 januari , 2013 den 08:39 #

    åh de vill jag testa 🙂

    sv; ja vad kul! då ses vi på torsdag 🙂

  6. Sandra- Mamma Till Vilgot 26 januari , 2013 den 09:45 #

    Dom såg supergoda ut! Likaså tårtan under 🙂
    När var tävlingen slut på ostbågarna?

    De blev ingen helg hos mamma o pappa, ja åkte på magsjuka natten till fredag 😦 så ja ligger isolerad hör hemma 😦

    Hoppas ni mår bra! Kram

  7. Isabelle 27 januari , 2013 den 10:15 #

    Åh vad jag saknar att äta chips, godis och allt annat gott… Nu äter jag frukt och lite mörk choklad som lördagsgodis vilket inte alls är lika gott… Får se hur länge det håller, men än så länge går det ganska bra 😀

  8. Erica 29 januari , 2013 den 12:43 #

    De ser väldigt goda ut. Jag önskar dock att de kunde ha ännu mindre fett. Dessa innehåller ju ändå nästan 20 % fett, till skillnad mot OLW:s ugnsbakade chips som innehåller runt 8 % fett. Men som sagt så ser de väldigt goda ut, och i slutändan så tycker jag att det är vad som är viktigast. Lite onyttigheter kan man ändå få unna sig då och då. 🙂

    Svar: Tack så mycket! Vi hade en supermysig jul! 😀 Hur var er jul? Jag hoppas att ni också hade det mysigt. 🙂

Kommentera

