Tävling i samarbete med Estrella!

19 Jan

tävling ostbågarHelgen är räddad! Nu har du chansen att vinna en hel kartong av dessa smarriga ostbågar som blev min favorit av de två. Vill du läsa mer om ostbågarna och se vad jag tyckte kan du klicka här!

För att vinna Ostbågar prästost ska du svara på följande:

  • Vilka ostar har gett Ostbågar prästost sin goda smak?
  • Vad behövs enligt dig för det ultimata helgmyset? Motivera.
  • Dela gärna bilden på din blogg eller på facebook(inget måste)

Du kan få hjälp med svaren på Estrellas hemsida!

23 svar to “Tävling i samarbete med Estrella!”

  1. carrå - mamma till Isabella och Evelina 19 januari , 2013 den 12:42 #

    Ja ruggigt jobbig!, nja hon sover lite bättre nu iaf, jobbigt när de är sjuka!. Ja ska bli suuuuuper 😀

  2. CJ 19 januari , 2013 den 18:51 #

    Men mums! Om jag vinner ska jag dela det här med min vän som fyller år nästa vecka, hon älskar ostbågar och framförallt ost. Och ja, vem gör inte det. 🙂

    Vilka ostar har gett Ostbågar prästost sin goda smak? Klassisk svensk prästost, dansk Havarti och Gouda.
    Vad behövs enligt dig för det ultimata helgmyset? Sköna helgkvällar med en himla massa ost och annat gott tills man blir sockerslö och tung i kroppen. Gärna framför kaminen som sprakar. Med de man tycker som, såklart. Tillsammanstid när den är som bäst.

    Trevlig helg! 🙂

  3. Renata 19 januari , 2013 den 20:03 #

    Vilken rolig tävling, klart jag är med jag fullkomligt älskar ostbågar!!
    Svar: ostarna är prästost och gouda!
    Perfekt fredagsmys: då börjar man kvällen med tacos för att sedan förflytta sig till soffan och ta fram ostbågarna och godiset. Självklart i sällskap av goda vänner och min mysiga bebis. Det är avslappnat, kravlöst och extremt soft. Mjukisbrallor är ett måste.
    Jag ska lägga upp bilden på bloggen! hååååller tummarna!!!

  4. Ida 19 januari , 2013 den 20:35 #

    svar) Prästost, Havarti & Gouda.

    Enligt mig behövs chips, dipp & massor utav Cola Light.
    =) & en bra film!

    Ida, vintersaga4@gmail.com

  5. Anna 19 januari , 2013 den 21:51 #

    Klart jag vill vara med och tävla. Ostbågar är nämligen mitt absoluta favoritsnacks och detta låter ju otroligt spännande.
    Det är Cheddar och Prästost som gett de nya bågarna sin smak.
    För det ulimata helgmyset krävs ett gäng glada vänner, ett trevligt sällskapsspel, lite plockmat och god dryck!

    Kramen!

  6. Per Mörk (Mörk o Mat) 19 januari , 2013 den 22:57 #

    Prästost, Havarti och Gouda!
    Till ett riktigt lyckat helgmys krävs i första hand att båda de snacksälskande grabbarna 10. 16) är hemma. Är familjen samlad så är det liksom helgmys bara det. Klart att det smakar med lite tilltugg också.

  7. Kajsa 20 januari , 2013 den 11:30 #

    I ostbågarna med smak av prästost ingår följande ostsorter: prästost, Havarti och Gouda.

    Det allra viktigaste vid ett bra fredagsmys är självklart sällskapet! Sen är det viktigt med något gott att tugga på, gärna ost och kex eller ostbågar.

  8. Jenny - mammaliv i Nashville 20 januari , 2013 den 18:55 #

    Får man tävla om man bor i USA..? 😉

  9. Pernilla 20 januari , 2013 den 19:19 #

    Tyckte inte heller galan var så där super bra i år.

    Vi tyckte cheddar ostbågarna var ok, gillade hjärtana mer från olw. Ska försöka prova dem med prästost till helgen 🙂

    Haft en bra helg annars? Kram

  10. ☆ Tessie 20 januari , 2013 den 20:21 #

    Rolig tävling, dock inget som ja känner är så bra att ha hemma av så mycket! 😛

    SV: det var du vet köp pasta, findus fryst som man kan köpa.. såsen inehöll rökt skinka, mozzarella, grillad paprika & pepprig parikasås. Helt okej 🙂

    Tack åter igen fina du!!.. ❤

  11. Erica 20 januari , 2013 den 20:30 #

    Jag är väldigt gärna med och tävlar. Gillar verkligen ostbågar generellt, och Prästost är generellt en av mina absoluta favoritostar.

    – Klassisk svensk prästost, Havarti och Gouda är ostarna som smaksätter Estrellas Ostbågar Prästost.
    – För det ultimata helgmyset behövs för min del ett bra humör och fint sällskap.

  12. sandra- Mamma Till Vilgot 20 januari , 2013 den 21:19 #

    Ja vill tävla 😀
    Havarti, svensk klassisk prästost och en gnutta Gouda 😀
    Och för de ultimata helgmyset för mej är att ha min familj samlad. Både Anders och vilgot 😀 Men eftersom vilgot går ch sover senast 19 så har vi mys tidigare på dagen. Nu är vårat fredags mys familjebad i badhuset 😀 Vilket både vilgot och vi älskar ❤ Sen får de gärna fortsätta när vilgot sover, då är de fötterna på bordet och mjukiskläder som gäller och en skål med gotta på på magen 😀
    haha

  13. Lottiz - Fotograferande fyrabarnsmamma 20 januari , 2013 den 21:30 #

    Jag är gärna med och tävlar. Jag ska ju inte äta sånt här, men min familj älskar det och jag tycker det är jobbigt när de äter fredagsmys och lördagsmys mitt framför näsan på mig, men ostbågar tycker jag inte om så om jag vinner så kan de ju äta det de älskar, men jag hatar och alla blir glada.

    1. Klassig svensk prästost, dansk Havarti och Gouda har gett Ostbågar Prästost sin goda smak.
    2. Inget fredagsmys utan tacos, nystädat hem, doften av värmeljus och mys i soffan med familjen och något gott att tugga till. Detta är fredagsmys för oss, det skapar en härlig stämning, perfekt att starta helgen med. Sånt behövs efter en fullsoäckad vecka.

  14. Clara 20 januari , 2013 den 21:41 #

    Detsamma till dig, snälla du!

  15. camilla 20 januari , 2013 den 21:45 #

    Vilken rolig tävling och jag somälskar ostbågar, hade vart spännande och gott att testa dessa 🙂

    *Ostbågarna prästost får sin smak genom ostarna: klassisk svensk prästost, dansk Havarti och Gouda.

    *Den ultimata helgmys kvällen för mig innebär en vän/syster, lite god mat och snacks+ godis,postkod miljonären på tv som följs utav en bra film 🙂

  16. Linda 21 januari , 2013 den 16:32 #

    Åh vilken kul tävling! 🙂

    De använder svensk prästost, dansk havarti och lite gouda-ost.

    Det perfekta helgmyset börjar med riktigt god middag, följt av någon god dessert. Sedan en spelkväll med några bra vänner och massa sällskapsspel. Lite ostbågar, chips och lösgodis till det så är kvällen komplett! 🙂

  17. anniepiie 21 januari , 2013 den 18:45 #

    Har du sett de nya osthjärtanen!? 🙂 Ska nog köpa mig en påse till helgen sen! 😉 SV: haha jaa, hon fick verkligen svar på tal just i det inlägget… Jaa, helgen har varit bra. Jobbade mest men är glad för det jag får, så ska icke klaga! 🙂 Nu ska jag snart äta yogurt, k-special och hallon. Mums!! Äter jag typ varje morgon och kväll 😛 haha Kramis

  18. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 21 januari , 2013 den 19:01 #

    Hihi, vilken rolig tävling:)
    Prästost, Havarti och Gouda är ostarna som använts för att ge smak åt prästost ostbågarna.

    Det ultimata helgmyset för mig är faktiskt en kväll i soffan tillsammans med sambon eller alla mina småsyskon, en bra film och så lite goda tilltugg och dricka till det. Så gillar jag det bäst.

    Ska sätta tävlingen på min blogg senare ikväll:)

  19. anette 22 januari , 2013 den 15:58 #

    Nu har jag svarat på dessa frågor… Hoppas hoppas på en vinst.
    Köpte mig också en påse idag när jag var o handlade på Citygross.

  20. Louise 23 januari , 2013 den 11:54 #

    Cheddar och prästost. Hela familjen måste naturligtvis vara samlad och eftersom min son bara är 3 brukar vi äta popcorn. Men efter han har gått och lagt sig brukar jag och min sambo kalasa på chips och Ben&jerrys : )

    • Louise 23 januari , 2013 den 11:57 #

      Sorry läste inte frågan ordentligt här kommer mitt riktiga svar. Prästost, havarti och Gouda

  21. Leila 23 januari , 2013 den 19:25 #

    MUMS vilken härlig tävling =) Självklart vill jag vara med och testa lyckan!
    De ostar som Estrella använder sig av i sina ostbågar med prästost är förutom prästosten även Havarti samt Gouda ost! En riktigt härlig kombo!

    Fredagsmyset för mig kan innefatta så mycket och behöver egentligen inte följa en speciell mall men jag brukar redan på fredag förmiddag börja förbereda mig mentalt för att det snart ska bli helg, på vägen hem från jobbet slinker jag gärna in på en blomsteraffär (eller vanlig affär) och köper med mig en bukett färska blommor som genast gör mig på bättre humör.
    Väl hemma så brukar jag slinka ner i badet och lyxa till det med lite peeling och gärna någon ansiktsmask!, att sedan hoppa i sköna myskläder och bädda rent i sängen är mera lyx 🙂
    Men det allra bästa av allt är att få krypa ner i soffan tillsammans med min älskling och våra missar, bara ligga där och äta något gott och dricka ett glas vin och bara prata om allt och inget 🙂
    Kanske inte låter så värst ”lyxigt” men det är faktiskt allt som behövs för mig 😉

  22. Emma 24 januari , 2013 den 16:59 #

    Jag är med, dessa ostar är svaret prästost, Havarti, Gouda, 🙂
    Bästa helgmyset är att få vara med sambon och bara mysa hemma med god mat och ostbågar som är det bästa godiset 😉

Kommentera

