Testfredag v 3: Estrella Ostbågar(sponsrad av Estrella)

18 Jan

ostbågar

I veckan kom en kartong hem med lite snacks. Estrella har släppt inte mindre än 4 nyheter. Denna vecka testar jag två av dem(kan ju inte bli för mycket av det goda på en gång). Estrella ska nu ge sig in i matchen om ostbågarna! De nya smakerna är Prästost och Cheddar. Här nedan kan du läsa mer om bågarna men vad tycker jag då?

Jag är lite av en självutnämnd ostbågeexpert. Jag blir helt till mig när en påse hamnar i kundvagnen, hemma öppnas de på en gång för att luftas till rätt seghet men så de fortfarande är frasande goda. Tro det eller ej men jag är frälst av dessa nya ostbågar. Äntligen bågar med naturliga och rena smaker. Prästosten har en distinkt smak av prästost och blev min favorit. Roligt med en lite vuxnare smak! Sedan älskar jag ju cheddarost också och den påsen kommer absolut slinka ner i kundvagnen igen och jag föredrar dessa framför konkurrenterna, det trodde jag aldrig skulle hända. Och behöver de luftas då? Nej faktiskt inte, de påsar jag öppnade var sådär härligt sega och frasiga!

Med smakerna Cheddar- och Prästost ska Estrella slå sig in på
ostbågemarknaden som idag domineras av en aktör.
Ostbågarna smaksätts med engelsk cheddar respektive svensk prästost och
innehåller endast naturliga ingredienser.
– Genom att använda smakrik ost behöver vi inte tillsätta några smakämnen,
smakförstärkare eller jästextrakt. Inga konstigheter, bara äkta
vara säger Anders Andersson, utvecklingsdirektör på Estrella.
– Vi undersökte konsumtionsstatistik och såg då att svenskarna älskar
prästost, och eftersom vår smak med äkta cheddarost slagit OLWs Cheez
Doodles i oberoende smaktest* har vi nu ett riktigt bra läge för att slå oss
in i segmentet på allvar, säger Ennis Jahic Brand Manager på Estrella.
Ostbågarna som kommer i två smaker, Cheddar samt Prästost, !nns i
butik från och med vecka 3. En påse innehåller 225 gram och rekommenderat
konsumentpris är 17:90 kronor.

* I en oberoende undersökning från Scandinfo som genomfördes mellan 29 september och 10 oktober 2012föredrog 54 procent Estrellas Ostbågar i smaken Cheddar framför OLWs Cheez Doodles. Totalt deltog 200personer från tre olika städer i målgruppen kvinnor och män mellan 15-45 år som köper och äter någon form avostbågar minst 1 gång per halvår.
9 svar to “Testfredag v 3: Estrella Ostbågar(sponsrad av Estrella)”

  1. Pernilla 18 januari , 2013 den 17:24 #

    Skoj med lite ostbåge nyheter 🙂 Vi handlade precis och då handlade vi hem de med smak av cheddar, ville ha prästost också men de fanns ej där. Sen så köpte vi hem dem här ostbågehjärtana eller vad man kan kalla dem. Det ska bli intressant att smaka på dem ikväll 🙂

    Hoppas ni får en bra helg, kram kram.

  2. Ida 18 januari , 2013 den 21:04 #

    Åh, jag som älskar ostbågar!
    Ska absolut köpa hem med smak av prästost.
    Trevlig helg på er!
    Kram Ida.

  3. anette 19 januari , 2013 den 11:20 #

    Jag älskar också lite sega ostbågar. Vet när man var singel o festade lite mer än vad man för nuförtiden. Dagen efter vaknade man upp lite trött o hängig men så såg man att man hade kvar ostbågar från dagen innan i påsen på bordet o de var så där härligt sega.. Då var man nästan på tipptopp igen. 😉 Ska garanterat leta efter dessa nyheter o testa dem.

  4. Kajsa Johansson 19 januari , 2013 den 13:33 #

    Kul med nyheter! Ska ta och prova de själv, ostbågar är ju så gott 😀

  5. Isabelle 19 januari , 2013 den 14:54 #

    Åh så gott… Dock äter jag inte längre godis och chips, men oj så gott det skulle vara, saknar det som tusan! 😀

  6. Becka [fotoblogg] 19 januari , 2013 den 16:33 #

    Mums, hihi. 😀
    sv: Jamen eller hur! Pannkakor är så otroligt gott, funkar alltid, hihi. ♥
    Kram

  7. Ansibecki 19 januari , 2013 den 20:45 #

    Verkar gott. Dessa måste jag prova 🙂 Gillar att det bara är naturliga ingredienser 🙂

  8. Sofia 19 januari , 2013 den 23:56 #

    Kul med sponsor sådär. 😉 Jag är dock inget fan av ostbågar. Alls. Ugh. haha.

  9. Nathalié - Äntligen gravid 21 januari , 2013 den 08:49 #

    Kul att de tagit upp kampen mot Olw, hihi ;).

    sv Ja, det krävs så lite för att göra det annorlunda :). Jag blev lite besviken på att gardinerna ser genomskinliga ut på foton, haha, men det är lila och svarta panelgardiner hehe.

    Det blev egen gräddsås, de hade inte några färska champinjoner kvar på närmaste butiken så ska prova göra den en annan dag 🙂

Kommentera

