Lördagstips v 2

12 Jan

Jag fortsätter veckans tema som blivit hälsomat! Denna vecka har jag själv varit inne på att äta massa nyttigt, det är ju nästan den bästa maten. Älskar att få äta massa goda grönsaker, frukter och även sötsaker som är nyttiga! Här nedan har jag samlat några bloggfavoriter

Amy’s piece of cake har gjort Nyttiga cashewbollar med kokos som både ser och låter goda!

För LCHF-ätaren passar den här Gorgonzolakycklingen eller nötpanerad halloumi! Hur goda låter inte dessa egentligen även för en som inte äter enligt LCHF?

Vem skulle kunna motstå att sätta tänderna i dessa mumsiga fruktspett som dietbloggen Filibabba satt ihop?

Food according to Elsa har bakat ett smarrigt Müslibröd fullproppat med frön, fibrer och torkad frukt! Massa energi i en skiva!

Fitness och hälsa har samlat några nyttiga desserter, varför ska man spara in på godsakerna när man kan göra dem hälsosamma?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 svar to “Lördagstips v 2”

  1. Maria husetfullt 12 januari , 2013 den 23:12 #

    Nu blev jag hungrig. 🙂 Så gott allt låter. Ett stort plus att det är nyttigt också. 🙂

    Jag tror att jag ska pröva några recept. Brödet tex låter jätte gott och fruktspetten skulle barnen älska. Dom går ju att variera efter smak och skulle även passa på kalas.

    /Maria husetfullt

  2. kaffehörnan 13 januari , 2013 den 00:24 #

    Tack för ditt beröm. Mat är alltid gottigt och lite nyttig smakar mums. Ha en fin söndag

  3. sockenvagenssota 14 januari , 2013 den 18:32 #

    Toppen med nyttiga alternativ, håller mig från socker en månad, så jag får allt vackert vänta på mi nsemla till februari, å då se om det finns nyttiga alternativ… eller så gör jag minivarianter så man kan kosta på sig en om man tränat ;-D KRAM

Kommentera

