Lördagstips v 49

8 Dec

Ni förstår säkert hur mycket jag älskar julen, bloggen förvandlas ju lite till ett julbord såhär i december. Men det finns ju en mängd olika härliga julbloggar och det gäller att plocka fram guldkornen. Här nere listar jag mina favoriter:

Sjarmerende jul

bildkälla: Sjarmerendejul.blogspot.se

Sjarmerende jul– En blogg som drivs av norska Hanna. Här kan du hitta en mängd olika tips på pyssel och dekorationer till jul. En riktig mysblogg! Spana in den här kransen till exempel.

Jul-bloggen– En julblogg som mestadels innehåller recept på julgodis och bakverk. De här pastellkakorna skulle jag gärna prova!

Tomtens dotter– En blogg som innehåller lite av varje. Massa härliga bilder på julsaker och mysiga marknader. Titta bara så juligt hon inrett i köket!

Emelies Christmas Emelie driver en härlig julblogg med en jättefin design. Nu under december har hon ordnat en härlig julkalender som innehåller tävlingar, recept och jultips!

Mia Öhrn– Bakboksdrottningen har denna blogg som är inte så julig men ack så mycket godsaker Mia bjuder på året om. Men jag kan inte motstå allt julgodis i denna boken!

3 svar to “Lördagstips v 49”

  1. Helena 8 december , 2012 den 22:31 #

    Vad kul med några tips om dina favoritbloggar. De var nästan helt nya för mig, förutom Mia Örhs blogg som jag kikar in på emellanåt.

    Idag har det varit Zionmys för mig hela dagen och vi har julbakat och handlat några julklappar. Hur har ni det i helgen?
    Önskar dig en fin andra advent! Kramar

  2. Jenny - mammaliv i Nashville 9 december , 2012 den 03:58 #

    Älskar att bloggen är så julig! Och tack för bloggtips! Mvh, Jultokig

  3. sockenvagenssota 11 december , 2012 den 08:22 #

    Åh vilka bra tips, några är bekantingar som jag läser dagligen, några nya så dem ska jag kika in hos bums! KRAM

Kommentera

