Min tekalender

6 Dec

För ett par veckor sedan tipsade jag om A guesthouse Gotlands tekalender. En kalender där du varje dag får smaka en ny tesort varje dag. Jag kunde ju inte låta bli att beställa hem en alldeles egen och nu hänger den så fint på väggen i köket!

Så glad jag är att jag valde att beställa en. Teerna hittills är kanon, vissa smaker har man redan provat innan medan andra är helt nya för mig. Som teet i påse nr 3, röd vanilj, som jag gillade otroligt mycket! Nu längtar jag redan till andra koppen av dagens smak.

tekalender

17 svar to “Min tekalender”

  1. Katarina 6 december , 2012 den 12:26 #

    Det här är en rolig kalender! Kram

  2. Pernilla 6 december , 2012 den 12:34 #

    vilken rolig idé! kul sätt att få testa nya sorter som man ju säkert aldrig skulle testat annars 🙂

  3. Katarina 6 december , 2012 den 12:38 #

    Är måttligt avis på din tekalender. Vilken bra grej!

  4. Helena 6 december , 2012 den 13:44 #

    Jag var också så sugen på en sån tekalender. Tyvärr var jag ute försent och missade den för året men jag får väl vara på hugget till nästa år.

    Det ska bli väldigt roligt att ha en del av släkten här i jul. Det är så mycket jag vill baka och laga till dess. Nu måste jag skriva en lista och bocka av efterhand. Önskar att jag hade mer tid bara för dagarna går rasande fort och energin räcker inte till så stora saker på kvällarna.

    Vad mysigt att du ska ha din familj på din mammas håll. Skulle inte tackat nej till den bjudningen:) Ha det så trevligt och njut av allt gott du bakat!
    Kramar

  5. william 6 december , 2012 den 14:32 #

    vilken rolig:D

    SV; förstår det;)

  6. Tessie 6 december , 2012 den 15:47 #

    Åhh, vilken mysig och härlig kalender! 🙂

    sv; Ja smyckena är helt underbara 🙂 Älskar dom, älskar ju Js musche så! 🙂 hihi…

    Ja men verkligen, vi måste verkligen ta en bloggfika ihop! 🙂
    KRam

  7. Alexandra - Pysselmaniker 6 december , 2012 den 17:04 #

    Det är verkligen en kul idé med te-adventskalender. Jag såg bild på en sådan i november och bestämde mig för att göra en egen, som en kollega fick av mig i lite för tidig julklapp. Den blev väldigt uppskattad! Här är bild på hur den blev, inklusive dekorerad ask:

    http://pysselmani.blogg.se/2012/november/te-adventskalender-och-andra-julkalendrar.html

  8. vivi 6 december , 2012 den 18:52 #

    Åh vad mysigt med en tekalender, riktigt bra idé ju ! 🙂
    Får jag tänk apå till nästa år, åh andra sidan brukar jag faktiskt inte ha ngn kalender.

    Vad härligt att du börjat med julbaket, själv ska jag börja till helgen hade jag tänkt, eller i morgon. Är hemma sjuk så om jag orkar kanske det blir lussebullar i morgon 🙂

    Kram

  9. johanna 6 december , 2012 den 19:43 #

    oh en sådan skulle ju jag haft, fast jag är bortrest så hade missat så mycket :/

  10. Marja - Baka Sockerfritt 6 december , 2012 den 21:21 #

    Vilken cool kalender! Har aldrig sett en te-kalender. Nu vill jag också ha en 🙂

  11. Anna 7 december , 2012 den 00:24 #

    Vad roligt att du gillade kalender! Det glädjer mig! Jag var inte alls förtjust i det röda teet men har min favorit i gröna polkan i lucka nummer 18.
    Tack för att du stödjer min tekalenderidé!

  12. Milla 7 december , 2012 den 11:05 #

    Åh, vilken toppengrej!! Tackar för tipset, hoppas bara på att kunna hitta en innan julafton.. 😉

  13. Carro 7 december , 2012 den 11:31 #

    Men vilken rolig kalender!

  14. Jennie & FrökenFlis 7 december , 2012 den 11:52 #

    men jösses va sött, har aldrig sett nå liknande faktiskt 🙂 Kram

  15. Mia 7 december , 2012 den 16:00 #

    Men vilken bra kalender, så kul att prova olika sorters utan att behöva köpa för mycket o så blir det dåligt!

    Själv är jag inte bara dålig på kalendrar jag är ännu en period superdålig på att hälsa på mina bloggisar 😦 mycket både på jobbet o privat så så blir det ibland.

    Trevlig helg o kramar i massor!

  16. Bland bakverk och kastruller 8 december , 2012 den 17:48 #

    Vilken häftig idé med tekalender!!!

  17. Marie 10 december , 2012 den 09:02 #

    Åh! Din blogg ÄR verkligen inspirerande och FANTASTISK! 😀

Kommentera

