Kokboksutmaningens bidrag, Vintermums

30 Nov

Tusen tack för alla härliga bidrag, återigen är det härligt att se så många olika tolkningar på ett tema. Vill prova allihop!

Millas Hälsoblogg- Harissa-ris med lax

MissVivi- Vit chokladtryffel

Ansibecki- Potatisgratäng med äpple

Mias funderingar- Chokladtoddy och lättgjord chokladfudge

6 svar to “Kokboksutmaningens bidrag, Vintermums”

  1. Sv: jaa testa med banan i maten! Det är verkligen skit gott 😀
    Jao… Sverige ser ju tyvärr ut så…

  2. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 30 november , 2012 den 13:15 #

    sv: Haha jaha, ja men då är det klar att det är onödigt att köpa en plåt om du nu klarar dig så länge utan (fast i och för sig så skulle den ju passa till er nya ugn också eftersom den är ställbar).

    Nej, här är det inte vitt. Lite lite snö har det kommit under natten, men den är i stort sett borta nu, ligger mest någon millimeter lite i kanterna. Jag vill också ha ett riktigt vinterlandskap nu!

    Ha en fin fredag du också. Kram

  3. Linda-Mamma till Alfred 30 november , 2012 den 13:46 #

    Vad mycket gott!!
    Åh tack snälla du!!! Ja man måste vara ute i god tid och jag slet så med mina 3 första inlämningar tack vare det så får jag lite extra tid till den större inlämningen nu=) Känner mig nöjd med början och har en vision om hur jag vill fortsätta skriva. Lilleman är sjuk nu men det verkar bli bättre så ikväll så tänkte jag skriva lite mer…förhoppningsvis men lilleman går före allt såklart..!
    Åh vet ungefär vad jag skall handla för julklappar så förhoppningsvis så kommer jag få gjort det ngn gång också/så får fästman ställa upp o shoppa lite;)

  4. Amy's piece of cake 30 november , 2012 den 19:04 #

    Fina bidrag, jag hade tänkt vara med men från böcker kommer nästan aldrig mina recept. Ser att någon har tagit recept från en folder om det är okej så kan jag ställa upp på fler utmaningar om man får göra på detta viset?

    Kram!

  5. Sofia 1 december , 2012 den 13:19 #

    Mm så mycket gott! 🙂

  6. milla 1 december , 2012 den 17:49 #

    Gulligt av dig att jag fick vara med denna gång:) Men det är ju receptsamling på hyllan det med fast den är häftad och lite tunnare:)
    Ha det gott

Kommentera

