Lördagstips v 46

17 Nov

Lördagstipsen är tillbaka efter ett uppehåll en vecka. Så denna vecka borde jag ha massor att tipsa om kan tyckas och visst har jag det!

Nästa vecka får ni hålla utkik i bloggen för då tjuvstartar jag mina decembertävlingar! Jag kommer starta tävlingar som pågår en vecka där ni kan vinna fina saker. Som sagt håll utkik nästa vecka när jag tjuvstartar!

För ett par veckor sen fick jag hem två flaskor Cava, Jaume Serra Brut Nature(vitt) och Rosado(rosé). Perfekt mousserande för de som gillar lite torrare vin, väldigt frisk smak och bäriga! Ett alternativ till Nyårsfesten eller alla inför-jul-fester?

Igår drog Arla igång en jultävling som går ut på att hitta recept på olika bloggar som tillsammans bildar ett smarrigt julbord. För att kunna tävla måste ni hitta 30 av 51 recept till julbordet. Det är jättefina priser i potten, första pris är ett paket till köket till ett värde av 1 500(bl a en köksvåg, bunkar, pajform, tårtfat och andra redskap). Jag är en av de bloggare som gömt ett julbord så leta runt lite för att hitta receptet! För att läsa mer och delta i tävlingen, klicka in här!

3 svar to “Lördagstips v 46”

  1. Isabelle 17 november , 2012 den 12:37 #

    Spännande med decembertävlingar!! Ser jag fram emot 🙂

    Ha en fin lördag! Kramar

  2. elinn 17 november , 2012 den 18:15 #

    jadu det kan man ju undra! 😉
    haft en bra början på helgen? 🙂

  3. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 18 november , 2012 den 21:23 #

    Ja förra året regnade det exakt alla gånger jag var inne på Liseberg, tror till och med att vi var där samma dag förra året, alla gick med paraplyer och ja, det var verkligen inget julväder. Håll tummarna för snö nu i år, närmare jul.
    Finns det några julmarknader uppåt som du kan besöka?

    Ja, någon gång ska vi nog kunna hitta drömboendet, men jag är rädd att det dröjer:(

    Har du haft en fin helg?
    Kram

Kommentera

