Spisa, en himmelsk köksbutik

7 Nov

Jag har hittat en ny favoritbutik! Gillar ni Cervera så är denna minst lika bra! Spisa är namnet och de har allt du kan tänkas behöva i köket och lite till. De är dessutom prisvärda! När jag kom in i butiken första gången tänkte jag ” Jag är i himlen, här kommer inget få mig att frivilligt lämna butiken!!” Ja som den kökstoka man är så blir man ju så lycklig av lite köksredskap. De har vackert porslin, roliga redskap som man inte visste att man behövde, vinkylar, knivar, kastruller och min favorithörna; bakprylarna! I bakhörnan finns massa redskap, muffinsformar, dekorationsredskap, kalasprylar och annat. Kommer ni någonsin i närheten av en Spisa-butik, gå in och försvinn en stund bland avocadoskärare och glassmaskiner!

Idag finns fyra fysiska butiker och webshop! I Nacka forum, Stinsen, Haninge centrum och Tyresö centrum finns drömmarnas butik.

smart

bildkälla: spisabutiken.se

10 svar to “Spisa, en himmelsk köksbutik”

  1. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 7 november , 2012 den 12:49 #

    Jag kan tro att det känns bra att vara tillbaka i Sthlm för dig, nära till din familj och sådant också. Jag är så sugen på att flytta jag också, kanske inte lämna Göteborg, men att börja om med ett nytt ställe att inreda haha. Hoppas man får se lite hur ni har det sedan:)

    Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram

  2. Pernilla 7 november , 2012 den 19:18 #

    Vad skönt att flytten och så gick bra. Låter spännade och roligt med nytt kök och tapeter 🙂

    Ha det bra, kram kram.

  3. yasmine modell mamma och fru 7 november , 2012 den 19:39 #

    tack
    åh vad härligt.
    trivs på det nya stället?
    hoppas kvällen blir bra
    kraam

  4. Linda 7 november , 2012 den 20:03 #

    Åh. låter som en underbar butik, jag gillar ju verkligen cervera med ju. Snablar att det är så långt dit. Får spara det som ett ställe att besöka nästa gång jag är i stockholm 🙂

    Hehe, kan tänka mig det. Å andra sidan var det min första å jag hade ingen aning om hur ont det skulle göra så jag var nog inställd på betydligt mer smärta och blev positivt överraskad. och absolut, nu har det gått en vecka å jag vill ha fler 🙂

  5. Carro 7 november , 2012 den 21:51 #

    åå låter bra!

  6. Helena 7 november , 2012 den 22:27 #

    Vad kul att hitta en sån rolig butik för alla oss kökstokiga. Måste kika in på nätet:) Kramar

  7. Katarina 7 november , 2012 den 23:09 #

    Vad kul! Då ska jag försöka ta mig till en sån butik 🙂

  8. Marie 8 november , 2012 den 09:09 #

    Måste in och titta vad de har 🙂 Kan ju tänkas att det behövs något nytt till köket 😉 Måste ju matcha nu när allt annat blir nytt och fint.

  9. Vivi 8 november , 2012 den 09:45 #

    Oh spännande, men de hade inte så mycket bakgrejjer, mest till matlagning ….som är sååå trist 😛
    Nej jag är mer för att baka än att laga mat 🙂

    Nu inatt kom den lille, han är helt ljuvligt söt!! Jag ska hälsa på henne så snart hon orkar, men hon hade värkar i nästan 3 dygn så hon är nog helt slut nu stackarn 😦

    Kram!

  10. Johannaday 8 november , 2012 den 10:17 #

    Hej, din blogg är så bra! Kika gärna in hos mig och vinn en gästbloggning inför 1000 nya läsare och en länk ikväll! Allt du behöver göra är att lämna en liten kommentar!

Kommentera

