Maxis salladsbar

30 Okt

I helgen provade vi att plocka ur salladsbaren på ICA Maxi. Det ser ju så gott och lockande ut när man går förbi. Det finns verkligen allt man kan tänkas vilja äta i en sallad. Pasta, quinoa, soyabönor, ostar, skinka, skaldjur, avocado, ägg, krutonger, dressing, soltorkade tomater och mycket annat.

Men jag måste säga att jag blev riktigt besviken. Jag vet inte om det var för att vi plockade salladen efter lunchrushen eller om råvarorna inte var dagsfärska men maten kändes inte fräsch. Det hade den där bismaken som färdiga sallader i plastförpackning man kan köpa i matbutiker som kan hålla i uppåt en vecka. Vi hade lika gärna kunnat köpa en sån för betydligt bättre pris. Kanske är jag kräsen, kanske valde vi bara en dålig dag att äta salladen på eller så är det faktiskt ofräsch mat!

Tråkigt, det såg ju så gott ut!

9 svar to “Maxis salladsbar”

  1. Ida 30 oktober , 2012 den 13:55 #

    Jag håller med. Har provat 2 ggr, men blivit lika besviken varje gång.

  2. Sandra- Nybliven Mamma Till Vilgot 30 oktober , 2012 den 14:19 #

    Jag tycker också de känns ofräsch.. Ingen favorit. Då köper ja hellre de jag vill ha i min sallad och gör i ordning..

    Sv
    Haha stackarn fick gå upp så tidigt 😉

  3. Emma Hansson (@emmarias) 30 oktober , 2012 den 19:19 #

    Vad trist – speciellt då det verkligen ser gott ut, då är förväntningarna såklart lite högre 😉 Har också ett ICA med salladsbar här där jag bor, dock är den riktigt god 🙂

  4. Linda-Mamma till Alfred 30 oktober , 2012 den 19:20 #

    När flyttar ni förresten?Jösses allt har gått så himla fort!!!Helt galet!!
    Ja eller hur vill du att jag skall beställa ngt till dig?
    Åh Ica Spara har salladsbar här och den är grym!!!

  5. Felicia 30 oktober , 2012 den 20:38 #

    Men nomnomnomnomn!!!

    SV: det är mysigt och härlgit!

    puss

  6. Tess 31 oktober , 2012 den 08:43 #

    Eller hur! Tusen tack sötnos! 🙂 Kram

  7. Renata 31 oktober , 2012 den 19:44 #

    Nämen vad tråkigt… Den såg iallafall väldigt fin ut!

  8. Liw 1 november , 2012 den 10:06 #

    har också varit sugen men vet inte om jag ska prova nu… svårt att veta vad det kostar också ju…

  9. Cecilia 13 november , 2012 den 21:33 #

    Jag brukar köpa sån plocksallad med men tycker oftast om den väldigt mycket =) Plockar på mig av kyckling, skinka och sallad, grönsaker.
    Den är god så länge dom har sweet chili kyckling och inte torr grillad =)

    Kram

Kommentera

