Testfredag v 43: Estrella Västkustchips

26 Okt

Denna vecka testar jag en nyhet som har cirkulerat runt ett tag men som inte kommit ut i butik här i stan förrän nu. Det är Estrellas lite lyxigare chipssort, Västkustchips med smak av gräddfil och lök. Chipsen är tjockare och hårdare än vanliga chips, något jag har lite svårt för. Men smaken är kanon, en lite smakrikare och renare sourcream & onion. Chipsen rekommenderas smakmässigt och för de som gillar chips med lite med tuggmotstånd!

9 svar to “Testfredag v 43: Estrella Västkustchips”

  1. trollet 26 oktober , 2012 den 15:34 #

    Är du med i en testpanel eller hittar du på själv??

  2. Bland bakverk och kastruller 26 oktober , 2012 den 15:58 #

    Dom har kommit ut med så många nya smaker och fler kommer hela tiden. Snart försvinner väl alla klassiker som dillchips m.m

  3. Rebecca 26 oktober , 2012 den 18:53 #

    Vi ska också testa västkustchipsen ikväll, fast tror det blev de lättsaltade 🙂

  4. Helena 26 oktober , 2012 den 22:51 #

    Min ena dotter är en riktig chipsfantast så jag måste köpa dem till henne nästa gång vi ses! Själv fär jag alltid så grymt ont i magen av chips och förbannar mig själv för att jag inte hade förstånd att avstå. Sen går det ett tag och då har jag glömt hur ont i magen jag fick…:))

    Ikväll blev det en spontan biokväll på nya Bondfilmen. Ingen höjdarfilm tycker jag men alltid kul med bio ändå. Resten av helgen blir det mest plock och städ här hemma. Jag har varit så väldans trött denna veckan och inte orkat göra något om kvällarna. Nästa vecka jobbar jag bara en dag,och sen tar jag höstlov:))

    Hoppas du hittar de tallrikarna! jag har använt mina för första gången och de var superfina att duka med. Ha en go och skön helg! Vad händer för er? Kramar:D

  5. Maria husetfullt 27 oktober , 2012 den 10:24 #

    Dom chipsen har jag inte sett i butik. Men jag äter sällan chips så det är nog därför 🙂

    Ska testa dom nästa gång jag ska köpa chips. Låter då klart spännande med ny smak men själv vill jag att chipsen ska vara tunna.

    / Maria husetfullt

  6. Sofia 27 oktober , 2012 den 10:57 #

    Jag har också lite svårt för sådär hårda chips. Sen tror jag inte att det finns några som kan slå sourcream & onion. 😉

  7. Jeanette 27 oktober , 2012 den 14:38 #

    De kanske man ska prova 🙂

    Tycker åkpåsen är helt underbar! Älskar mönstret 🙂 Jag tycker det är kul med namnsdagar, men vi firade aldrig det när jag var barn så tänkte skapa den traditionen själv nu 🙂 (perfekt anledning att shoppa också 🙂 )

  8. Marie 29 oktober , 2012 den 18:56 #

    De där skulle nog jag tycka om, gillar när de är lite hårdare och lite att bita i.
    Det var faktiskt stekt vitkål på bilden och det var riktigt gott. Men det är pizzasallad oxå 🙂

  9. sofie mumsfillibaba 29 oktober , 2012 den 23:39 #

    Vann chipsen i en tävling och testade dem förra veckan. Hårda och kripiga och lät lite mycket när man tuggade (fick höja volymen på TV:n). Mycket löksmak vilket satt i till dagen efter. Törstig!! Men goda!!:)

Kommentera

