Varför inte fira födelsedagen hos Pippi, Emil och Lotta?

24 Okt

Junibacken i Stockholm är ju ett otroligt mysigt ställe för hela familjen. För den som inte vill åka ända till Astrid Lindgrens värld i Småland är det ett perfekt ställe för att stiga in i sagornas värld över en dag.

Men vad jag inte visste var att man kan ha fester och barnkalas på Junibacken. Det måste ju bli det bästa kalaset för ett litet barn som älskar Astrid Lindgrens sagor. Att för 395 kr/barn så får ni en värdinna, pannkaksbuffé, glasstårta, en föreställning, fiskdamm och ansiktsmålning! Väldigt prisvärt kan jag tycka samtidigt som man slipper städa och tänka ut 800 olika aktiviteter för att hålla alla barn glada.

För de vuxna finns även möjlighet till fest och julbord!

9 svar to “Varför inte fira födelsedagen hos Pippi, Emil och Lotta?”

  1. Vivi 24 oktober , 2012 den 12:47 #

    Det låter lite dyrt iof om man ska själv betala för alla barnen, men jag antar att föräldrarna betalar varochen för sig, eller iaf bidrar ? Kan inte sånt där 🙂
    Men det låter iaf supermysigt att vara där och jösses så skönt att städa undan. Själv är jag sugen på att hitta ngn stanns man kan äta julbord på julafton bara för att slippa disk och annat *phu * 🙂

    Oj det är ju snart, så spännande !!
    Själv ska jag faktiskt till sthlm med min mamma på fredag, vi ska hälsa på lillasyster som äntligen är utskriven från dagvården nu *yey*

    Kramar !

  2. william 24 oktober , 2012 den 13:34 #

    gud vad mysigt:D

    SV: fyriskaka är bäst:D

  3. Carro 24 oktober , 2012 den 16:46 #

    nemen ååå, bra tips ju!

  4. Linnea 24 oktober , 2012 den 18:19 #

    Åh vad mysigt! Synd att jag inte har några barn haha. För sno med mig någon kusin 😉

  5. Maria husetfullt 24 oktober , 2012 den 19:31 #

    Låter som ett perfekt barnkalas 🙂

    Jag har tyvärr inte varit på Junibacken ännu. Vi planerar att besöka ”sagohuset” i sommar.

    / Maria husetfullt

  6. Jeanette 24 oktober , 2012 den 20:13 #

    Vilken rolig idé att kunna ha kalas där! Lite långt för oss bara.. 🙂

    Jag kan absolut rekommendera matkassen. Tycker det är jättegoda recept och de flesta av råvarorna är ekologiska eller krav-märkta. Tack för länken till utstickaren! Får beställa där om jag inte hittar den i någon butik. 🙂

  7. Annika 25 oktober , 2012 den 08:41 #

    Det låter som en riktigt bra idé!

  8. Heidi :) 25 oktober , 2012 den 09:39 #

    Sv: Det är nog skönt när alla skoluppgifter är under kontroll. 🙂
    Har också kommit hem från sjukhuset idag efter ingreppet på hjärtat. Nu måste jag ta det lugnt och vila över helgen.
    Kram

  9. Åsa 26 oktober , 2012 den 17:30 #

    Ja hjälp vad skönt att slippa fixa allt och bara betala för att det ska flyta. Det gjorde jag ofta när barnen hade kalas, kanske inte så mysigt att ha det så men jag har aldrig hört ngt barn klaga på de kalasen.

Kommentera

