Tortellinigratäng

17 Okt

Här är en väldigt god och lätt gratäng med tortellini. Tortellini är en väldigt god pasta, lite bortglömd ibland. Här har jag använt mig av torkad från barilla men du kan lika gärna använa en färsk tortellini för 4 personer.

Tid? ca  40 min

Hur många? Räcker till 4 personer

Matlåda? Går bra att värma dagen efter

För alla?  Innehåller laktos och gluten

Inköpslista? Scanna in koden med din smartphone! Har du ingen be om inköpslistan i en kommentar.

 
 
 
 
 
 
 
 
5 dl tortellini
1 paket bacon
ca 7 champinjoner
1 dl ärtor
4 dl grädde
salt och peppar
riven ost

Koka tortellini enligt anvisning. Strimla bacon och stek tills det är klart, häll i skivad champinjon och stek tills bacon är knaperstekt. Slå på grädde och låt koka upp, Häll i ärtor och blanda allt med tortellini. Häll upp i en ugnsform och strö över riven ost. Gratinera i 15 min på 225 grader.

13 svar to “Tortellinigratäng”

  1. jennifer 17 oktober , 2012 den 14:27 #

    Ja men verkligen!Jaa längtar faktist lite …Har du något speciellt på din önskelista än?

  2. christin 17 oktober , 2012 den 14:29 #

    Vad mumsigt det låter och ser ut att vara 🙂 Mums mums!

  3. Diana 17 oktober , 2012 den 16:23 #

    Det ser smarrigt ut! Ser ut att vara nåt som det skulle fungera att göra en stor laddning av och sen ha dagen efter med.

  4. MIRA 17 oktober , 2012 den 16:39 #

    Mums med tortellini 🙂 SÅ GOTT

  5. Pernilla 17 oktober , 2012 den 16:42 #

    Jag har aldrig riktigt varit förtjust i tortelinni….Mina föräldrar gjorde det när jag var liten med någon ostsås som jag tyckte luktade kräk, så har svårt för det 🙂

    Kan tänka mig att det kommer bli skoj att jylpynta i erat nya hem, så mys!! Kram kram.

  6. Isabelle 17 oktober , 2012 den 16:49 #

    Mumma, blir ju inte lite hungrig… 😉

  7. Helena 17 oktober , 2012 den 17:51 #

    Det här ska jag testa! Victor älskar carbonara så detblir säkert också en favorit:)
    Kramar

  8. Maria husetfullt 17 oktober , 2012 den 18:34 #

    Ser väldigt gott ut 🙂

    / Maria husetfullt

  9. Marie 17 oktober , 2012 den 19:08 #

    Ser väldigt gott ut.
    Ja det är mysigt med mindre städer, särskilt när man bara vill känna lugnet. Jag älskar ju Sthlm oxå men det blir ett annat tempo.

  10. yasmine modell mamma och fru 17 oktober , 2012 den 19:13 #

    ja hehe det var en kulig mässa men för mkt folk hehe.
    hoppas du får en fin kväll
    kraam

  11. Carro 17 oktober , 2012 den 22:59 #

    Ååå så gott! =)

  12. Linda 18 oktober , 2012 den 10:12 #

    den här kommer jag testa, verkar jättegod! kommer nog ha lite soltorkade tomater i med (passar så bra med bacon) 🙂

  13. Ninni 18 oktober , 2012 den 13:45 #

    denna ska jag absolut testa. Vår Elias äter inte allt så att säga…! han äter gärna makaroner, ris. majs och sallad. inte kött osv, dock tortellini! Denna lär ju bli en hit för honom, tusen tack =D

Kommentera

