Café med barnvagn, en självklarhet?

26 Sep

Det här med att fika ute på caféer med barnvagn är ju lite av ett fenomen ändå.

Monica Eisenmann, en av kokboks-systrarna, har skrivit ett otroligt bra inlägg i sin blogg! Utifrån en caféägares synpunkt. Som hon säger är det inte barnet och mamman som är förbjudet på caféet utan vagnen! Det finns ju även en massa barnvagnsvänliga caféer och jag väljer ju hellre ett sånt så jag vet att jag får plats utan att vara i vägen för andra cafégäster och personal.

Här är en länk till inlägget!

bildkälla: sverigesradio.se

9 svar to “Café med barnvagn, en självklarhet?”

  1. Renata 26 september , 2012 den 14:27 #

    Jadu, jag är sällan på café/restaurang nu efter att jag fått barn. Dels för man får inte plats och dels för jag tycker det är stressande. Hur tusan ska man dricka kaffe och hålla bebis samtidigt (om vagnen ska stå utanför)? Går icke!

    Så jag håller mig till stora ställen – bk och McDonalds är kanon haha

  2. Mia 26 september , 2012 den 15:04 #

    Tror jag sett ett café på Kungsholmen som är anpassat så man kan ta med vagnen in faktiskt men det förutsätter ju att det är stort och bra med plats mellan borden. Förstår ju både caféägarna och dem med barn, har man riktigt små barn vill man ju inte lämna dem utomhus. Alla har ju inte insatser heller som är lätta att ta med in samt när vagnarna är så dyra är det ju stöldbegärligt gods som står där utanför. Hahahaha ser att t.o.m. jag utan småbarn går igång på ämnet ;-D

    Kul att du känner så, trist om man känner sig tvingad av någon anledning att flytta tillbaka.

    kramkram

  3. Jasmine 26 september , 2012 den 16:35 #

    Som du själv skrev; det handlar ju om plast – för allas trevnad.

    Svar: Tack för att du berömde mitt skapande. Du är så snäll. Vi får se hur det blir med kollektionen, den blir nog ganska spridd, men ändå med detaljer som återkommer på samtliga kort.
    Tack. Jag fortsätter mitt sökande av jobb. Jag skulle vilja säga att det går framåt, men än har ingen hört av sig.

    Kram

  4. Jeanette 26 september , 2012 den 20:12 #

    Kan förstå att de tycker vagnarna är i vägen. Känner själv att man är lite i vägen med alla sakerna som man har med sig.. Synd att det finns så få barnvagnsvänliga caféer bara..

    Jag vet faktiskt inte.. Shoppade de på nätet så får se när de kommer hem. Synd om det är så för då skickar jag nog tillbaka de.

  5. Lottiz 26 september , 2012 den 21:05 #

    Sånt är alltid trist och jag valde också bort de cafér där barnvagnen inte fick plats. Man lärde sig fort vilka som välkomnade en och vilka som gärna hoppades att man inte skulle komma till dem. Nu för tiden går jag aldrig på café.
    Var gärna med och tävla inne hos mig om ett valfritt barnplagg. http://lottizdays.blogg.se/2012/september/tavling-i-samarbete-med-alsklingsfrose.html

  6. Helena 26 september , 2012 den 21:17 #

    Det är inte lätt att komma ut och fika med barnvagn. Jag tycker det är lite besvärligt att gå med Zion som är 3½ år. Oftast blir det att vi köper med något gott och fikar hemma sen.

    När är det ni flyttar till Stockholm?

    Vad glad jag blev av din kommentar. Härligt att det känns en kärleksfull stämning genom bilderna! Kramar till dig:)

  7. Sofia 26 september , 2012 den 23:08 #

    Kan tänka mig att det är bökigt att få plats med vagnen överallt och inte vara i vägen.

  8. Nikaia 27 september , 2012 den 10:53 #

    det låter också härligt!

  9. Sofia - ett bättre du 27 september , 2012 den 11:18 #

    Ja, det där med att fika med barnvagn och en liten är inte alltid det lättaste. Mindre fik är ju ingen idé att besöka. Stora och luftiga så att vagnen får plats och gärna lite stimmigt så att det inte hörs om barnet tjoar och har sig :).

Kommentera

