Höstens bästa dag

20 Sep

Torsdagar är min favoritdag denna hösten. Varför just torsdag tänker ni då? Men som den mat- och baktok jag är så måste man ju älska tv-tablån då Kockarnas kamp och Hela Sverige bakar visas just på torsdagar.

Kockarnas Kamp är programmet där de samlat Svergies kockelit på bästa sändningstid. Programmet är lite av en blandning av Sveriges mästerkock och Så mycket bättre. Förutom tävlingsmomenten så får en kock varje vecka sätta ihop en meny som de andra deltagarna får tolka.

Hela Sverige bakar är nog årets mest efterlängtade program. Sveriges mästerkock har blivit bakprogram. I juryn sitter bagaren Johan Sörberg och Birgitta Rasmusson som jobbat i ICAs provkök och som är en av de som skrivit Rutiga kokboken och Sju Sorters Kakor. Programledare är härliga Tilde de Paula. ÅH vad jag gillar denna tvhöst!

22 svar to “Höstens bästa dag”

  1. Pernilla 20 september , 2012 den 12:26 #

    Jaa de verkar trivas bra på förskolan 🙂 Första gången dem är där själva idag så det känns lite extra i mammahjärtat men ringde och kollade innan och dem har det bra.

    Hehe förstår att du kommer älska torsdagar denna höst, optimala tv-program för dig. Hehe 🙂

    Kram kram.

  2. Jasmine 20 september , 2012 den 15:18 #

    Svar: Visst, jag förstår att de har mycket att göra på restaurangen, men som arbetsgivare har man faktiskt en skyldighet att höra av sig – tycker jag. Och har man inte tid att ge besked ska man inte söka efter nya anställda. Dessutom verkade han snurrig, så jag är inte förvånad… -.-

    Kram

  3. Carolina 20 september , 2012 den 16:40 #

    Sv: Jo det kliar riktigt i fingrarna då man hittar ett nytt, gott recept att pröva 😉 Tack så mycket!

    Det programmet kommer jag verkligen inte att missa! 😀

  4. kajsa johansson 20 september , 2012 den 18:41 #

    hela sverige bakar måste man ta sig en titt på!! 🙂

  5. Amy's piece of cake 20 september , 2012 den 18:47 #

    Instämmer, kommer sitta bänkad framför tv-rutan ikväll 🙂

  6. Sandra- Nybliven Mamma Till Vilgot 20 september , 2012 den 18:51 #

    Sch ja hatar matprogram :S
    Men samtidigt hatar ja laga mat 🙂

    Ja han är jätte stark i nacken.. Vi tränar magläge varje dag 🙂 de har gett effekt 🙂

  7. Diana 20 september , 2012 den 19:43 #

    Vi har fullt upp idag! Lustigt hur en dag kan ha så mycket tv och andra nada!

  8. Nikaia 20 september , 2012 den 19:45 #

    tack! 🙂

  9. jonna 20 september , 2012 den 19:57 #

    ska med se!!! :))))

  10. Sofia 20 september , 2012 den 20:17 #

    Åh jag ska se det där bak-programmet idag. Minns att du sa att du ville söka till det. Nästa gång hoppas jag du gör det! 😀

  11. Clara Ringqvist 20 september , 2012 den 20:53 #

    Så mysigt program! Ska se det ikväll!

  12. Clara Ringqvist 20 september , 2012 den 20:54 #

    Grattis i efterskott fina du!

  13. Jennie & FrökenFlis 20 september , 2012 den 21:29 #

    håller med dig! kanonprogram allihopa 🙂

  14. MIRA 20 september , 2012 den 21:59 #

    Det missade jag idag, tusan också!

  15. Sara - Mamma till Elvin 21 september , 2012 den 08:35 #

    Sv: Ja zumba är riktigt kul och bra träning dessutom ;D Kram

  16. Vivi 21 september , 2012 den 09:46 #

    Jag kollade på hela sverige bakar igår, riktigt roligt program! Förstod inte riktigt utmaningen med prinsesstårtorna dock, skulle de göra dem utan receptbeskrivning ? Då hade jag aldrig klarat det 😛 Har inte gjort en endaste prinsesstårta i hela mitt liv 🙂
    Det var iaf väldigt roligt att följa!

    OH, vad bra att du sa det, hade ingen aning om det. Då ska jag besöka ICA och kolla upp det för glossybox gillar jag! 🙂

    Jo jag behöver nog komma bort från jobbet några veckor faktiskt, det tar så otroligt mycket energi konstigt nog att sitta och göra ingenting, de bryter ned en ganska hårt, i vanliga fall kan jag hantera det, men nu är det lite svårare med allt som hänt under året.

    Några roliga planer för helgen ?
    KRAM!!

  17. Mia 21 september , 2012 den 09:55 #

    Ja det är så himla bra!! Nu innan Revenge börjat på 3:an kan jag se detta på fyran är såååå glad (maken mindre glad).

    Välkommen hem snart, så kul att det blir av (trodde du skulle fastna därborta hihi)

    Soliga fredags- och helgkramisar ♥

  18. Linda-Mamma till Alfred 21 september , 2012 den 10:44 #

    Dtta missad givetvis jag, satt o pluggade vad annars;) Jag är inte klar med första uppgiften på andra kursen än, lite krånglig & mycket avancerat skrivande om jag säger så men nu är det inte mycket kvar!!Gött!! Men har som sagt MÅNGA uppgifter framför mig som skall in!
    AH har inte promotat mina bilder så mycket det sista. Men vill verkligen ställa ut mina bilder kanske lite att ta i men det hade ju vart en dröm;) Får sätta mig o leta efter småutställningar ngn dag..
    Tv:n är som bäst på hösten håller med!Snart börjar Vampire Diaries i USA igen!Nya avsnitt…jippie!!

  19. Fina Frun 21 september , 2012 den 10:59 #

    Vad tyckte du om programmen då?

  20. jessica 21 september , 2012 den 11:18 #

    Kockarnas kamp, börjar den nu?? Är Pelle Johansson med där?? (är kvar i Portugal och kan inte se… 😉

  21. tess701 21 september , 2012 den 18:25 #

    Tittade igår å tänkte att du skulle ju ha varit med tycker jag….

  22. Marie 8 oktober , 2012 den 23:35 #

    Du skulle varit med i programmet 🙂 länge sedan sist jag var här nu, lade bloggandet på is men nu är det dags igen i lite ny tappning.

Kommentera

