Testfredag v36: Marabou Crunchy Corn

7 Sep

Denna vecka har jag provat en av Marabous nyheter för hösten, Crunchy Corn. Det är precis som det låter, majs. Ni vet de där goda majskornen du kan hitta bland naturgodiset. Men passar det till choklad? Helt ok tycker jag, det smakar precis som popcorn i choklad!

 

26 svar to “Testfredag v36: Marabou Crunchy Corn”

  1. Gun 7 september , 2012 den 13:00 #

    Det låter jättegott, och inga nötter heller hoppas jag? Måste prova! 🙂

  2. Katarina 7 september , 2012 den 13:38 #

    Ja, det låter gott i alla fall! Kram

  3. anniepiie 7 september , 2012 den 14:50 #

    Jag testade oxå denna nyhet igår. 😀 Helt okej, gillar den salta majssmaken ihop med chokladen! 🙂

  4. Maria 7 september , 2012 den 16:10 #

    Kan tänka mig att den är väldigt god!

  5. Helena 7 september , 2012 den 18:11 #

    Denna nyhet har jag inte sett i vår butik! Kanska får kolla nu när det är dags för lördagsgodis=)
    Ha en toppenhelg och hoppas det fina vädret håller i sig! Massor av kramar:)

  6. Diana 7 september , 2012 den 18:30 #

    De slänger verkligen i allt som är ätbart i chokladen nuförtiden. Vad blir nästa grej, ansjovis? 🙂

  7. Sofia 7 september , 2012 den 18:59 #

    Tycker det låter hur gott som helst! 😀

  8. Pernilla 7 september , 2012 den 18:59 #

    Nja vet ej om det chokladet är något för mig…..

    Vi ska nog bara vara hemma och greja och fixa ihelgen, får kanske besök av pojkarnas ena kusin också. Annars inget planerat. Vad ska ni hitta på med??

    Kram kram.

  9. carrå - mamma till Isabella och Evelina 7 september , 2012 den 19:09 #

    Vi har haft två såna nätter i rad nu, hoppas på en trend haha..
    Det förstår jag man vill ju gärna ha syskon man kan leka med 🙂

  10. Johanna 7 september , 2012 den 19:23 #

    Hmmm vågar inte testa fler såna, testa non stop och höll på dö av sockerchock! 🙂

    Ja det är skön, jag vill mitt liv skall funka på sommaren med och inte styras av tankar att nu åt jag inte och få dåligt samvete och må dåligt, det blir en ond cirkel. som tar tid och ta sig ur!

  11. Sandra- Nybliven Mamma Till Vilgot 7 september , 2012 den 19:29 #

    Ja måste testa den.. 🙂

    Sv Japp ja kolla in klippet 🙂 nu va de ett par dagar sen 😉

  12. Emma Hansson (@emmarias) 7 september , 2012 den 21:00 #

    Den där stod jag och kikade på tidigare idag, men det blev inget köp! Dock älskar jag popcorn, och choklad, så den vore kanske väldigt passande för mig ändå 😉

  13. Linnea 7 september , 2012 den 21:47 #

    Tack så mycket! 🙂 var en mysig födelsedag.

    Och nu blev jag jättesugen på choklad! Haha 🙂 på Marabou caramel och salta mandlar. Mums!

    Å förresten angående axeln så sa sjukgymnasten att det troligtvis berodde på inre stress då, vet inte om det är på samma vis!

  14. jonna 7 september , 2012 den 22:09 #

    Gillar mest den vanliga mjölkchocklad :))

  15. tess 8 september , 2012 den 07:12 #

    Chokladpopcorn är det godaste som finns ju, så den där måste jag testa 🙂 hehe

    Jag tror att Novalie är rätt så tidig i utvecklingen, iaf just nu. Om man jämför md jämngamla bebisar.. Så vem vet, hon kanske börjar gå lika tidigt som du gjorde 🙂 Själv började jag gå vid 11,5 mån tror jag, inte så jättetidigt direkt 😉

  16. Sofia 8 september , 2012 den 10:25 #

    den verkar god 😀

  17. Linda-Mamma till Alfred 8 september , 2012 den 11:13 #

    AH vad duktig du är md testfredagarna jag har ballt ur fullständigt!!men allt har sin tid;)
    Kika in vår trapprenovering finns före & efter bilder i bloggen;)

  18. Victorias fotovärld 8 september , 2012 den 15:32 #

    Det låter ju inte helt dumt!

  19. Maria husetfullt 9 september , 2012 den 10:11 #

    Låter gott !

  20. sofie mumsfillibaba 9 september , 2012 den 21:54 #

    Smakade den i fredags. Tyckte det smakade kinapuffar. Gillade!

  21. Anders 10 september , 2012 den 16:56 #

    Den skulle nog mina barn gilla. Majs, popcorn och choklad i ett 🙂 Smarrigt.
    Ha De!

  22. Jasmine 11 september , 2012 den 09:28 #

    Den ser god ut, det gör den. Jag är dock inte så förtjust i popcorn. Synd att förstöra chokladen med något sådant… Hm… Tål att tänkas på.
    Kram

  23. Annelie 11 september , 2012 den 21:50 #

    Fyyyy,, köpte denna choklad idag & den var HEMSK.
    Jag gav den till min man, han gillade inte heller den,, vill ingen på hans jobb ha den så kastas den. En sak är säkert,, den köps ALDRIG mer i alla fall.
    I mitt tycke så har Marabou gjort en STOR MISS där,, trodde den skulle vara riktigt god när jag såg reklamen om den, men icke.

    Ha det bäst.. // Annelie

  24. Erica 12 september , 2012 den 12:16 #

    Jag testade denna i helgen, och gillade den verkligen. Jag är verkligen förtjust i kombinationen sött och salt och tycker väldigt mycket om godis så som chokladdoppade popcorn, Smash (som är som Sombreros doppade i choklad, ifall du ej har smakat) och Marabou Amigo som ju fanns tidigare. I fortsätttningen när jag vill ha kombinationen salt majs med söt choklad så kommer jag dock hellre att köpa Smash! än Crunchy Corn. Det p.g.a. att fördelningen majs respektive choklad är mycket jämnare i Smash. Här fanns det ju skillnader från ruta till ruta när det gäller hur mycket majs som fanns i. Så summan av kardemumman är att jag fann denna väldigt god, men att jag finner den liknande kombinationen Smash ännu godare. 😀

    Svar: Tack så mycket! 😀 Vi hade det toppen på Rhodos. Tyvärr har mycket av brännan redan försvunnit. Jag blir lätt brun, men jag blir lika lätt blek igen. 😛 Men jag ska vara glad över att jag har lätt för att bli brun i huvud taget, då jag har så pass blek hy som jag har. Ännu mer positiv blev reseupplevelsen av att jag, fast vi endast var borta en vecka, längtade hem när det var dags att bege sig tillbaks till Sverige. Så det var nästan lika skönt att få komma hem igen som det var att åka bort. 😀

    Ja, men precis, Delicatos marknadsföring är väldigt charmig, och då känns det ju ännu roligare att äta onyttigt.

    Ja, det känns väldigt skönt att vi har hittat boende. Det är jobbigt att flytta dock, så nu längtar jag tills efter flytten, när vi har landat i den nya lägenheten. 🙂 Nej, vi ska inte flytta långt, utan bara till en annan stadsdel. Kortare än en halvmil. 🙂

    Oj då! Så ni kanske måste flytta innan årsskiftet? Hur kommer det sig? Har ni något kontrakt som går ut då, eller? 🙂 Jag hoppas att det löser sig fint med boende för er också i alla fall.

    Tack så mycket för lösenordet också! Vad roligt att kunna läsa även de inläggen. Stor kram!

  25. Lilli Nyfiken - Småbarnsmama! 12 september , 2012 den 13:14 #

    När jag först hörde om denna så trodde jag först det var typ flingor (kellogs typ) , men så köpte mamma som är en stort marabou fan (och popcornfan…) och hon berättade att hon gav bort den… (HON gav BORT) Så bara det sa endel. et ej om jag kommer köpa

  26. Annelie 14 september , 2012 den 09:42 #

    FÖRLÅT, Förlåt, förlåt… jag fattade inte att bilden var från din blogg…. jag googlade om chokladen och fick upp en massa bilder och tyckte denna bild du har var så bra så därför tog jag den.
    Inte alls meningen att ”sno” den från dig…. :o((

    Jag brukar aldrig göra så,, utan då brukar jag naturligtvis fråga först.

    Ha en finfin helg.. // Annelie

Kommentera

