Kokboksutmaningen, månadens tema Kalasgott

1 Sep

Det är dags för ett nytt tema till kokboksutmaningen och det blir ett speciellt tema denna månad.  Jag fyller nämligen år under september, den 12e närmare bestämt, och då måste det ju firas med något kalasgott. Temat blir alltså Kalasgott!

Vad bjuder du på till ett kalas, vilken är din favoriträtt du alltid önskar dig på din födelsedag eller vad skulle du vilja frossa i på din dag? Hoppas ni hittar massa kalasgoda recept!

Nu till reglerna i utmaningen om ni vill delta denna månad:

  • En gång i månaden får du ett tema(exempelvis nötter, vårens primörer, pajer etc) som du sedan får välja ett recept utefter. Receptet ska vara något du aldrig gjort tidigare!
  • Receptet ska du hitta i en av dina kokböcker, gärna en ny kokbok varje gång.
  • Sedan skriver du ett inlägg där du visar kokboken, en kort presentation av denna, receptet du lagat efter samt en bild på resultatet. Detta kan du göra när som helst under månaden fram till den 29e varje månad.
  • Maila mig sedan en länk till inlägget och bifoga gärna en bild på kokboken/det du lagat eller bakar så kommer alla bidrag visas i slutet av månaden med länkar. Mailadressen är fika_med@hotmail.com
15 svar to “Kokboksutmaningen, månadens tema Kalasgott”

  1. Heidi 1 september , 2012 den 13:08 #

    Jo, hittade nog mycket roligt för det fast jag inte hittade kläder. 🙂
    Har ni de bra?
    Kram

  2. Helena 1 september , 2012 den 19:12 #

    Det kan bli spännande med en massa goda kalastips!
    Både min syster och hennes dotter fyller år denna månaden så det blir en del kalasande för oss också.
    Ha en skön lördagskväll:) Kram

  3. yasmine modell mamma och fru 1 september , 2012 den 19:53 #

    Han mår skit och jag mår skit så ledsen över läkarnas fel, att dom inte lyssnade på honom i söndags, nu har han infektion i kroppen.
    pga att dom var tvärsäkra på att han inte hade vätskeansamling i kroppen vilket han hade .
    (det är som att kissa på sig inombords i öppna sår) istället för att det ska dräneras ut genom slang.
    ahhh allt är sjukt o upp o ner. trots att vi sa detta till dom, och han kände det själv.
    ,men nej han inbillade sig väll allt.
    så idag fick han ligga kvar i timtal i en säng full med sårvätska och gegga för att visa läkar ronden att han hade rätt.
    hoppas du mår bra
    kraaam

  4. Amy's piece of cake 1 september , 2012 den 20:31 #

    Härligt tema, denna månaden ska jag försöka vara med. Ska bara hitta något gott att baka först! 🙂

    Allt bra med er? Här flyter det på… somrig och solig dag igen hos oss så vi njuter till fullo och försöker suga ut de sista varma soliga dagarna…. kram!

  5. Johanna 1 september , 2012 den 20:57 #

    Hihi nej du har inte missat något, bara jag som kivades lite 🙂

  6. Emma Hansson (@emmarias) 1 september , 2012 den 21:16 #

    Vad roligt med utmaningar!! Vore superskoj att delta & göra något man aldrig gjort förut 🙂

  7. milla 1 september , 2012 den 23:20 #

    Vilka roliga teman du har.
    Klar jag är med denna gång oxå
    ha det gott 🙂

  8. Maria husetfullt 2 september , 2012 den 01:24 #

    Kul ide 🙂 jag ska försöka vara med. Hoppas jag får tid till det. /Maria husetfullt.

  9. Anna 2 september , 2012 den 09:33 #

    Hej och tack för din kommentar hos mig! Roligt att du gillade vad du såg! Härlig blogg du har! Jag gillar att baka och pyssla så kanske bidrar jag med något till din utmaning!
    Kramen!

  10. cecilia moller 2 september , 2012 den 10:23 #

    SV. TAck! Matfotografering är lite nytt för mig, men jag gillar det!

  11. Diana 2 september , 2012 den 10:31 #

    Skoj utmaning då bakverk verkligen är sånt som man använder kokböckerna till ju. Ska försöka att hoppa på utmaningen denna gången.

    Sv: Han vispade getost, philadelphia och lite lite mjölk. Salt och peppar. 🙂

  12. Marie 2 september , 2012 den 10:47 #

    Vilken härlig blogg! =)

  13. madelein-sexbarnsmamma 2 september , 2012 den 11:10 #

    Tack!! Ja jag blir nog jättenöjd 🙂

  14. Vivi 3 september , 2012 den 11:41 #

    Åh vilken bra utmaning, får se om jag kan ta mig för och beställa de där formarna, hade varit så roligt att baka en riktigt tjusig tårta till denna utmaningen.
    Nu får vi se om jag lyckas komma ihåg din födelsedag, jag brukar vara sååå dålig på det !
    Kramar!

  15. Cecilia 10 september , 2012 den 23:09 #

    Jag fyller år dagen efter dig 😀 kul!

    Har du tips på något recept med få ingredienser som man kan bjuda på? Tänkte baka cupcakes och något mer. Vad ska du bjuda på (om du nu ska ha kalas…)?

    Kram

Kommentera

